Tider för start att tömma och hur länge dom får hålla på, skiljer från kommun till kommun, och om det är villaområde eller mitt i stan.

I Vellinge tror jag man får börja som tidigast 05:30, jobbar inte i Vellinge längre.
Malmö börjar vi 05:00 om det är i stan, och vid 07:00 i villaområdena.
 
Hur har det gått här? Var det på riktigt?
 
Oj en massa missad konversation!

Dialog påbörjad med grannen, det var någon form av värme-system som kördes för att gjutning skulle klaras före kommande frost

Med andra ord är det numera lugnt och skönt nattetid, och vintern kommer nog kyla ned kommande arbetsplaner :)
 
H Hugo Åkerstedt skrev:
Oj en massa missad konversation!

Dialog påbörjad med grannen, det var någon form av värme-system som kördes för att gjutning skulle klaras före kommande frost

Med andra ord är det numera lugnt och skönt nattetid, och vintern kommer nog kyla ned kommande arbetsplaner :)
Ok, taget. Men vem vill du vara egentligen? Enligt mina beräkningar startade @najks tråden...
 
harry73
Men att det är samma person visste du redan
Sockerhög Sockerhög skrev:
Verkar dessutom ha två olika användarnamn.
 
P Pappa1986 skrev:
Kanske är det så att du va otrogen mot ditt ex? Då kan det ta hus i helvete (om det inte redan gjort det) och då gör du bäst i att flytta.
Eller så är hon bara förbannad och långsint. Prognosen för framtiden ser i vilket fall inte bra ut tycker jag...
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
kisumisu
harry73 harry73 skrev:
Men att det är samma person visste du redan
Men varför har man 2 olika och dessutom i samma tråd?

Helt förvirrande och vilseledande. Knappt rent mjöl i påsen.

Nu borde admin gripa in.
Är ju annars så noga man håller till ämnet osv.
 
loggade in via mobilen, tydligen hade jag en gammal användare där sedan tidigare,
som dock aldrig används vanligtvis!
 
kisumisu kisumisu skrev:
Men varför har man 2 olika och dessutom i samma tråd?

Helt förvirrande och vilseledande. Knappt rent mjöl i påsen.

Nu borde admin gripa in.
Är ju annars så noga man håller till ämnet osv.
förklara gärna varför jag inte har rent mjöl i påsen?

antar att du har förankrat ditt antagande?
 
kisumisu
N najks skrev:
förklara gärna varför jag inte har rent mjöl i påsen?

antar att du har förankrat ditt antagande?
Hela historian verkade så otrolig och sedan att du kommenterat från flera olika användare.

Men nu förklarade du ju varför det blev så ;)
Ibland kan man faktist glömma användarnamn.

Tack för förklaringen. Trodde du gjorde det avsiktligt.
 
i detta fall var det rent oavsiktligt, då jag normalt sett inte brukar använda forumet via mobilen,
troligen har jag glömt login vid något tillfälle, då man varit i akut behov av hjälp med någon fråga,
och att det rent sagt varit enklare att skapa en ny användare pga att lösenordspåminnelsen krånglat eller dylikt
 
N najks skrev:
Låt vara att vi inte kunnat nyttja vår tomt alls pga detta i sommar, konstant jobb och grävmaskiner/traktorer igång

Att den nu även börjar inkräkta på nattsömnen, där drar jag gränsen helt enkelt!

De har dessutom behövt gräva upp ca 0.5-1m in på vår tomt för att anlägga en stödmur,
ser överjävligt ut, och vi har inte ens kunnat klippa gräset på 4mån pga grushögar, betongklumpar, traktorskopor osv...
 
De får inte gå inom din tomt. Du är nog lite för snäll. Du måste tala med dem på ett sansat sätt och påpeka att de är inne på din tomt. Ifall du säger att du accepterar detta men inte maskinen som går på natten så kanske de mjuknar till. Om inte så är det kommunen som gäller! Lycka till och berätta gärna hur det går. Mvh Lasse
 
N najks skrev:
Relationen? Falsk! :D

ärligt talat, bryr mig inte så mycket om dessa grannar.. för att ta en lång historia kort, mitt ex flyttade in hos grannen, hennes psykotiska far länsade det gemensamma hemmet på det mesta av värde (diskmaskin, micro, osv) när jag inte var hemma.. vilket resulterade i ett rent helvete när man skall på jobbfest, och upptäcker att duschblandaren "försvunnit" när man varit på jobbet!
Var det exets psykotiska far eller grannens psykotiska far som länsade ert gemensamma hem? Hänger inte med riktigt där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.