Vi köpte vår Grandhall 325 på Krauta för två år sedan och är mycket nöjda med den. Vi valde den framför Weber pga placeringen av rattarna. På Grandhallen är de placerade på framsidan; på Webern på ena sidan vilket gör att man förlorar avställningsyta.

Vår enda synpunkt på grillen är att den grillar aningen för "mesigt". Vet inte om det är just våran grill eller om det gäller alla, men vi kan ibland önska att man skulle kunna kräma på lite mer om man vill ha köttet riktigt välgrillat.
 
Just det med att den grillar lite för mesigt på MAX håller jag med om, jag undrar om det finns regulatorer som släpper på mer gas som skulle kunna kompensera för det?

Ett annat problem tycker jag är att om jag grillar på MAX värme så börjar det ofta brinna på "flame tamern" så att det jag grillar blir bränt om man inte märker det på en gång.

Någon som har provat att ersätta flame tamern med lavasten?
 
Undrar om ni inte gör det vanliga felet och grillar med locket öppet? Jag är helnöjd med min!
 
Näe då, vi grillar både med locket stängt och öppet, men vi upplever inte att köttet blir hårdare grillat gällande grillyta, oavsett vad.
 
Nej jag grillar också med locket stängt och värmen är alldeles för svag när man inte har flera lågor igång samtidigt.
Idag grillade jag 3st vanliga 90grams hamburgare från Scan och grilltiden på dessa är runt 15minuter på MAX effekt och på det galler som är varmast. Kör jag däremot flera brännare bredvid varandra så blir effekten oftast tillräcklig.
 
Jag kan hålla med att köttet inte blir lika svart som på en kolgrill. Men jag tycker att det blir både saftigare och godare! Det första jag gjorde var att beställa extra galler och flamtämjare så att jag kunde byta ut stekplattan och få en större grillyta. (Finns tex. på tretti.se) Jag tänder alltid alla 4 brännarna, dock oftast med lägre effekt på de yttersta.
 
Nu har jag donat lite med grillen och bytt plats på gallren och stekbordet så jag har gallren på vänstra sidan, dessutom har jag tagit bort flametamern och ersatt den med ett galler och lavastenar.

Antingen är brännarna på vänstra sidan betydligt kraftigare eller så är det lavastenarna som gör det men nu är det MYCKET bättre värme, det räcker med "MEDIUM" på reglagen för att uppnå en bra temperatur för vanlig grillning mot "MAX" tidigare.

Någon annan som provat att byta plats och märkt någon skillnad?
 
Har haft vår Grand Hall i 4 år nu och är supernöjda med den! Köttet blir överjäkligt saftigt hur man än bär sig åt!
---> Jesca_i: Du har inte nån bild att slänga upp på lavastenarna? Om det blir bättre värme sparar man ju faktiskt på gasolen...? :)
 
Nej, har tyvärr ingen bild men jag kapade bara till ett kylskåpsgaller så det passade på kanterna i fram och bakkant där flametamern satt, sedan strödde jag på ett lager lavasten på.
(Jag tog bort flametamern).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.