13th Marine skrev:
quick: Funkar bara på basstationen där man vet åt vilken håll slingan ligger.
Runt ön visste ju TS hur den gick.
Annars funkar din lösning, dock måste man skala kablarna då.
Nej, jag har aldrig behövt skala kablarna. Det är inte svårt att hitta ett bleck eller vad man nu behöver att trycka in i anslutningen till begränsningskablarna på min Husqvarna och sätta blecket i jordstiftet på kabelvindan.

Tro mig, jag har gjort det en fyra-fem gånger vi det här laget... ;)

Och i övrigt så fungerar det ju på alla ställen där man har ett avbrott och skulle kunna använda ett batteri. Det fungerar även för att hitta ett avbrott om man sticker en nål genom isoleringen och kör intervallhalvering eller något.
 
Svaret var till quick ;)

Din lösning är inte heller dum, förutsätter att man har tillräckligt lång förlängningssladd bara =)
 
13th Marine skrev:
Svaret var till quick ;)

Din lösning är inte heller dum, förutsätter att man har tillräckligt lång förlängningssladd bara =)
Just... Då förstår jag varför du började just med "quick:". ;) Det är inte alltid man är racersnabb... :surprised:
 
Jag har gjort misstaget och klipparen stannar en bit utanför ön, så man kan tillfälligt tvinna ihop trådarna och mota roboten mot ön, går den fram och vänder som den ska så är kopplingen rätt.
Stannar klipparen någon meter ifrån så får man växla trådarna.

Protte
 
13th Marine skrev:
Runt ön visste ju TS hur den gick.
Annars funkar din lösning, dock måste man skala kablarna då.
Jaha den lilla detaljen missade jag visst. Själv använder jag bara krympskarvar vid avbrott och då måste man ju ändå skala. Men man vänder man orignalskarvarna så är det ju dumt förstås.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.