Om du ska lägga massorna på gräsmattan, så rekommenderar jag att du skaffar några billighetspressenningar som du lägger massorna på. Det gör att det inte blir så skitigt när du är klar. det försvinner förvisso med tiden, men det blir bättre. Jag försöker alltid göra så när jag gräver om jag har möjlighet.

Tänk också på att stå plant. Om inte båda banden ligger i marken, så är det lätt att välta om du har fylld planerskopa och roterar.

Utsättning är ett bra tips. Det kostar inget att få elen utsatt. Men gräver du av enkabel är det jäkligt dyrt...

Annars har du fått bra tips. Har inte för mycket gas i början, för det blir lätt ryckigt innan man blir van. Försök att smyga lite i början med försiktiga rörelser så är det lättare att få till tekniken. Det tar ca 30 -60 min att få till grunderna. Det tar 10h att bli rätt hävlig. 100h för att bli bra och 1000h för att bli riktigt duktig. :)

Jag har haft min minigrvare i fyra år nu och jag ångrar mig inte! Hur kul som helst!
 
Gå in på ledningskollen.se
 
....och efter 1000 timmar rinner det inte blod i blodkärlen utan hydraulolja :D

Bra tips om vältrisken där, det gäller framförallt om du har tunga stenar i skopan och har bom och sticka maximalt långt ut. Då är tricket att alltid gå nära marken med skopan så blir det inte så dramatiskt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.