En testvinnande grästrimmer är stark, robust, ergonomisk och enkel att manövrera runt kanter och plattor, samtidigt som den har en lång batteritid. Vi har testat 6 stycken riktigt bra 36V grästrimmers för att avgöra vilken som är bäst i test och vilken som är bästa köp.

Du kan läsa artikeln här: Grästrimmer bäst i test - test 36V grästrimmer
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Tack för bra test - tyvärr är Makita priset utan batteri o laddare (ni skriver batterierna är en stor del av priset) så den är ännu dyrare än ni skriver om man inte redan har 18 V serie verktyg
 
  • Gilla
HumanCondition
  • Laddar…
B Byggoptimisten skrev:
Tack för bra test - tyvärr är Makita priset utan batteri o laddare (ni skriver batterierna är en stor del av priset) så den är ännu dyrare än ni skriver om man inte redan har 18 V serie verktyg
Detsamma för iaf de två närmaste konkurrenterna i de länkade priserna, det är ju alltid svårt att jmf mellan systemen, kit och alla varianter av 36/40v som finns (t ex Makita, L: loop grepp, U eller A: bike handle osv)
 
För de som också är på Makita18 så fixade jag en matris över "alla" trimmers/röjsågar och även om några inte finns att köpa längre, i Sverige eller är inte är 36V (40V XGT är f ö bara ett finare förpackat 36V-system som Makita inte ville förvirra med att ha kvar den nominella spänningen i namnet).

Att motorn är borstlös, tråddiametern och att den klarar att byta till trevliga plastknivar (eller klinga i metall) kan ju vara klart viktigare än 500g mer i vikt etc:
Jämförelsetabell för grästrimmers med data som batteri, klippbredd, RPM, pris och andra specificeringar.
 
Redigerat:
  • Gilla
frja och 7 till
  • Laddar…
Hur kan Ryobi inte vara med?
 
Det känns lite irrelevant att inte skriva priset med laddare och batteri. Troligen har inte alla potentiella köpare batteri och laddare till samtliga maskiner hemma och om jag då bara har Makitas laddare hemma så blir det en väldig skillnad mellan den och de andra.
 
L lobbin skrev:
Hur kan Ryobi inte vara med?
Ja, Ryobi är väl marknadsledande för trimmers för konsumentbruk.
Jag är tyvärr lite missnöjd med Ryobi för att de har så många sorters trådkassetter och bottenplattor. Det är väldigt svårt att hitta rätt och efter tio år finns inte längre de som passar min trimmer att köpa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.