Honda som gäller alla dagar i veckan ,jag kör Honda HRX sedan 6 år tilbax..aldrig några problem...
 
Har kuperad tomt med mycket buskar och sånt att undvika. Tar ca 2h att klippa. Är nöjd med min klippo Cobra som har både uppsamlare och mulchingmöjlighet.
 
Jag sökte på "Honda HRX" på youtube (i brist på svenska recensioner) och fick fram en del intressant, b la en bakaxel som kunde vara ivägen ibland, från olika HRX-ägare.

I USA verkar de flesta köra med en modell som heter HRX 217 (21" & hydrostatisk drift samt GCV190 motor) och de flesta videor jag sett så tycks de vara nöjda med sin klippare.
 
Det finns ju både fram och bakhjulsdrivna gräsklippare. Har kört med framhjulsdrivet och det är ju smidigt när man klipper runt buskar och annat. Bara att lyfta drivhjulen lite. Men då känns bakhjulsdrivet lite avigt. Men det är kanske nåt man lär sig.
 
Min bakhjuksdrivna kopplar ur drivningen när man går långsamt och då är den lika lätt att vrida runt som en framhjulsdriven.
 
Har mätt tomten och den är på ca 1800m2. Har fastnat lite för viking 650, får åka och ta en titt på en sådan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.