Som sagt båtupptagningen tror jag att du rent formellt har problem med. Men inkräktandet på din tomt måste du sätta stopp för omgående. Finns en del trådar här med liknande problem.
 
Funderar på om man ska ta hit Kommunens jurist så han får se det på plats och göra en bedömning.Dom har ju alla kartor oxå .
 
Eller så försöker du en sista gång att "deala", någon av åtgärderna han gjort kanske du kan godta? Det samt att du inte polisanmäler kan ju vara en OK betalning mot att din stäv "flyger" lver hans tomt i 10 s två ggr om året?
 
Vi pratar inte längre .Han är alkis ligger i fjorton dagar och super dygnet runt.Efter det går han och jobbar sen blir det likadant igen han har egen firma .Det gör det inte lättare för mig.Han har en otäck attityd
 
Den där båtslipen, går det att flytta den lite så du inte blir beroende av grannen? Det märks nog att jag har noll koll på hur en sådan ser ut.
 
Man får väl inte slå ner pålar i strandnära område heller? Anmäl till kommunen. Kan man få en bild på gränsproblemet.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Det går inte att flytta på.Det är 40meter järnvägsräls
 
Nu får man ju inte ge råd som kan uppfattas som olagliga.

Men OM någon hjälper dig med båtupptagningen, som inte är lika uppmärksam som du, och råkar riva ned stolparna med båtten. Men givetvis återställer stolparna omgående. En olycka är inte straffbar, annars om någon river stolparna och medvetet gör intrång på grannens "luftrum", då är det troligen egenmäktigt förfarande, ett brott där tiden mellan anmälan och nedlagd förundersökning troligen brukar kunna mätas i minuter.
 
  • Gilla
klorena
  • Laddar…
Man kan ju trilla när man har motorsågen i handen oxå.
 
  • Gilla
klorena
  • Laddar…
Är det de där små staketpinnarna som du kallar pålar?

Böj undan dem tillfälligt när du tar upp båten.

Ligger fö båten på tvären i vaggan? Den kanske går att lägga på andra hållet?
 
Jag kan bygga om vagnen men det är jäkla mycket jobb.Ska beställa lantmäteriet hem.Kostar cirka 25.000kr som jag får betala själv.Pinnarna sitter cirka en meter in på våran sida
 
Med pinnarna menar du grannens pinnar? om de är på din sida så är det ju bara såg direkt...
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Prova att ta det med han en eller två dagar efter han slutat dricka, man är ju inte så kaxig efter en hård dags drickande... kan tänka mig att efter typ 14 dagar så är bråka det sista man vill
 
Om du tar upp båten då grannen är däckad, på dag 13, och sedan sätter åter pinnarna?
 
Han bor precis i huset åvan lilla huset.Han kommer att höra vajerspelet när jag kör ner slipen.När han är bakis och hör detta så kommer han säkert ut med yxan.Man skulle behöva ett gäng knuttar som livvakter när man tar upp båten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.