D Derbyboy skrev:
Tycker du jag behöver köra fukttrög spånskiva?

Har krypgrund under där det ibland går upp mot 70-75 i RF.
Det är ju aldrig fel och ingen stor kostnad i sammanhanget...

Precis som folk sätter OSB istället för godkänd plywood på 15mm när det skiljer typ 1000-2000kr på ett helt badrum...

I min värld helt obegripligt
 
Nä jag resonerade lite så också tills min kontakt på Beijer sa att han kunde ta in......om jag köpte 30 st haha!

behöver 240cm
 
D Derbyboy skrev:
Nä jag resonerade lite så också tills min kontakt på Beijer sa att han kunde ta in......om jag köpte 30 st haha!

behöver 240cm
Hade de inte det i lager... :dizzy:
 
Rätta mig om jag har fel.

finns det inte en optimal placering utifrån vilken storlek på kakel man väljer, typ kör man 150x150 så är x cm från väggen snyggast.
 
D Derbyboy skrev:
Rätta mig om jag har fel.

finns det inte en optimal placering utifrån vilken storlek på kakel man väljer, typ kör man 150x150 så är x cm från väggen snyggast.
Nej, man tar sällan hänsyn till plattorna storlek vid placering av brunnen...
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Gud så skönt att slippa välja plattor nu! Tack!
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
I monteringsanvisningarna för brunnen står det att plattan ska monteras på golvreglar cc30 men jag har golvreglar cc60. Blir det ett problem?
 
D Derbyboy skrev:
I monteringsanvisningarna för brunnen står det att plattan ska monteras på golvreglar cc30 men jag har golvreglar cc60. Blir det ett problem?
Du får förtäta helt enkelt. Åtminstone vid brunnen, men det skadar inte att ha CC30 i hela badrummet tycker jag - det är ofta ganska mycket vikt med flytspackel, klinker osv.
 
Var rädd för att mina golvreglar skulle vara för klena för flytspackel och klinker men nu när jag sågat bort det gamla golvspånet visade det sig att reglarna är 50x210mm. Spännvidden är bara 180-190 så jag ser inga problem med tyngden.

Tänker slå på lite kortlingar för att kunna skruva det nya golvspånet på samtliga lång och kortsidor.
 
Öppet träbjälklag med golvspånplatta och golvregel markerad med röd linje, i närheten av vägg och elverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plattan som är 300mm får ligga 25 mm upp på golvregeln. Ska räkna på hur läng den kommer från väggen på hitsidan. Hur långt är det mellan plannats ytterkant och flänsen?
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Föredrar Jafo 8 dagar i veckan då de har skruvbar klämring vilket i min värld är mycket bättre.

[länk]
[länk]

Skulle aldrig satt en Purus med vanlig klämring till mina kunder.


EDIT: Lägger till en länk för skärmallen också...

[länk]
Den där du länka till hade väl mattpaket, fungerar det om jag ska köra klinkers?
 
D Derbyboy skrev:
Den där du länka till hade väl mattpaket, fungerar det om jag ska köra klinkers?
Det enda i det paketet du inte behöver är ju plastsilen men jag tror den följer med alla...
Klämringen och skruvarna fast inte o-ringen ska du ju ha och det ingår i det de kallar mattpaket.

Kanske kan man köpa brunnen utan det samt klämringen lös men tror inte det blir billigare.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Tack Paul.

Avloppet till väggen för handfatet: kan jag använda en sån här för att smita ut ur väggen?

[länk]
Förstår inte riktigt vad du tänker och menar.
Är ju inte rörläggare heller så vill inte uttala mig fullt ut om sådant. ;)
 
Du är kompetent.

avloppet för handfatet ska gå i väggen. Har läst att man inte ska ha muff på den sidan som går ut i väggen utan rakt rak. Behöver alltså en vinkel som går ut från väggen.

har nu beställt Jafo från Rinkeby. Ska bli spännande och se om jag får ihop det.

Mätte ut placeringen för golvbrunn i duschen igår. Tyvärr kommer jag inte kunna köra 400/400. Golvreglarna är ivägen. Kommer bli typ 280/280 alt 280/380.

Är det symmetriskt okey att köra olika mått från olika väggar eller ska man försöka hålla sig till samma mått.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.