AndersS skrev:
Syftet var förråd cyklar och trädgårdredskap...
Då är det egentligen smartare med "golv" i marknivå.
Som Pelpet och Vectrex föreslår
pelpet skrev:
Lägger du 5 cm grus och sen trädgårdsplattor på det så håller det sig nog torrt.
...
Så blir det mycket lättare att få in och ut gräsklippare, cyklar, skottkärror och annat.
 
hahalj
Tja, smart eller ej, mitt förråd kommer iaf byggas på lecablock direkt på befintlig mark. Med ramper till dörröppning inga problem att få in/ut redskap och cyklar.
 
Tänk på att göra det så tätt att det blir musfritt. Man vet aldrig vad de anser vara tilltalande att gnaga sönder.
 
  • Gilla
Riversswe
  • Laddar…
hahalj
Oja, det är med i planen. Kommer sannolikt förvara fågelmat där vintertid, bara det är ju lockande.
 
hahalj skrev:
Oja, det är med i planen. Kommer sannolikt förvara fågelmat där vintertid, bara det är ju lockande.
De gillar mycket, t.ex. bränsleslangar på fyrhjuling, hatten och plastbandet till skyddshatten för snabbpåfyllning som sitter på bränsledunk för bensin/oljedunk, knäskydd till arbetsbyxor, skumgummi på handtag kastspö, etc, :D
 
  • Gilla
hahalj
  • Laddar…
Jag hade köpt en plastmatta på rulle och rullat ut, lätt att torka av.
 
OT, men varför gillar möss skumplast?

Förra vintern ställde hustrun in ett par sopsäckar med "avfall" från hönshuset i bilen.
Tydligen följde det med en mus, som sedan lämnade säcken och gjorde sig hemmastadd i bilen.

När sopsäckarna var slängda på tippen började det hända konstiga saker i bilen.
T.ex. ett "mjukplast"handtag på en isskrapa/snöborste låg plötsligt i småsmulor.
Så efter några daga satte vi in ett par musfällor i bilen,
och så var det roliga slut för den lille stackaren :confused:
 
  • Gilla
Byggster
  • Laddar…
hahalj
Andy78 skrev:
Jag hade köpt en plastmatta på rulle och rullat ut, lätt att torka av.
Och lagt den löst ovanpå sponten? Det kanske vore bra.
 
hahalj skrev:
Och lagt den löst ovanpå sponten? Det kanske vore bra.
Ja så hade jag gjort.
 
hahalj
Det behövs ju ingen finmatta isåfall, vad kan man hitta till bra priser? Och var köper man det? Är helt novis på plastmattegolv.
 
Personligen skulle jag valt att lägga tryckat trallvirke. Dels tål det fukt/vatten, samt att inget vatten blir liggandes. Lätt att spola av smuts och skit.

Vill du ändå ha tätt, så skulle jag valt en plastmatta, typ "konstgräs".
 
hahalj
Har inte sett trallvirke som ett alternativ just för att det inte går att få "tätt", det blir alltid glipor. Och det är inte önskvärt i mitt förråd iaf.
Konstgräs-matta vet jag inte vad det skulle tillföra, tätt ja, men det är ju inte lätt att hålla rent eller torka upp spill. Om jag lägger en plastmatta så är det för att enklare kunna sopa, torka eller svabba av golvet.

Apropå det, finns det plastgolv/mattor typ vinylgolv som tål olje- och bensinspill utan att lösas upp eller gå sönder?
 
Jag köpte en färdig byggsats på 9,9 m2 med spåntat trägolv för kanske 10 år sedan, och köpte direkt en billig plastmatta från lokala golvfirman och rullade ut. Jättelätt att sopa och torka av om det kom in nånting! Jag skulle definitivt också rekommendera plastmatta om du vill ha det lättstädat. Det behöver inte vara nån dyr matta, de kanske har slattar som de säljer billigt. Du kanske nöjer dig med att ha nån skarv också?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.