Är det hyresrätt så inte limma. Dom mattor vi lagt in har vi tejpat ett stort kryss på diagonalen över hela rummet. Sen vikt mattan över halva rummet dragit bort tapen sen lägga tillbaka den och göra lika på andra halvan. Sen har vi lyft på tröskeln och vikit in mattan under. Man kan även sätta ett bit tape ist för lägga under tröskeln så man inte snubblar på mattan.
 
Jag skulle rekommendera att köra med textilplatta istället. Enklare att lägga och man kan alltid lyfta ur en ruta och lämna in den på tvätt eller byta om den inte går att fixa. Går dessutom att lägga utan att behöva flytta ut alla möbler.

Exempel
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Hyresvärden tillåter inte matta.
Får de ens neka en att lägga en matta?
Jag kan ju för guds skull köpa en jätte stor matta som täcker hela golvet i vardagsrummet, det blir ju princip samma sak. Ska de förbjuda det oxå?
Så löjligt!!!!!!!
 
C ccleaner skrev:
Hyresvärden tillåter inte matta.
Får de ens neka en att lägga en matta?
Jag kan ju för guds skull köpa en jätte stor matta som täcker hela golvet i vardagsrummet, det blir ju princip samma sak. Ska de förbjuda det oxå?
Så löjligt!!!!!!!
Tråkigt.
 
putte22 putte22 skrev:
Tråkigt.
Skiter jag i. Lägger in den ändå
 
  • Gilla
putte22 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Bara du kan återställa innan du flyttar ut för det brukar vara det som är viktigt och då kan det kanske bli besvärligt med den dubbelhäftande tejpen.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Hemmakatten
I dag tror jag inte man hellimmar en heltäckningsmatta. Betydligt vanligare med dubbelhäftande tejp längs kanterna och en tejp på diagonalen på ett par ställen under mattan, som någon skrev här om i tråden. Men detta kräver en något tjockare, och fluffigare ;) matta som jag skrev om tidigare.

Tycker du ska låta en golvfirma lägga in mattan. Säg till att du vill att mattan ska vara tejpad i kanterna.

Många brukar skriva att det är så lätt. Det är det inte! Vet jag av egen erfarenhet! Så känn dig inte pressad av det! :)

Dessa personer som föreslår detta är väldigt händiga, kan hantera verktyg och har fixat det mesta runt och i sina hus och lägenheter.

Hur gick det med firman som var där?

Hoppas du hittat en lila matta som du gillar i någon golvbutik som också hjälper dig med inläggningen.

Du kan säkert ha soffan kvar under läggningstiden. Soffan flyttas till ena hörnan. Mattan läggs där och sedan flyttas soffan dit och resten av mattan läggs.

Skulle du flytta någon gång, kan du antingen sälja mattan till nästa hyresgäst eller så tar du den med dig. Den behöver då förstås skäras om för att passa i ett nytt rum men det fixar en mattläggare.

Vore trevligt om du berättar hur det blir till slut.
Lycka till!
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.