M mattoys skrev:
@JockeUn

Men är det inte kakelvägg?
Det är ju inte riktigt jämförbart, vad är alternativet i det här fallet förutom att lägga en silikonsträng.
Man kan ju inte gärna låt kaklet gå upp på listen.;)
Nu har jag inga andra lister som inte är inmålade, oavsett kakel eller inte är resultatet det samma om man inte målar in dem.
 
undine
Härligt att se någon som faktiskt sätter upp väggar. Tycker alla hus man ser till salu bara har helt öppen planlösning. Gamla hus där man rivit alla väggar. No privacy.
 
  • Gilla
trädgård och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Coronaeffekt när alla ska jobba hemifrån och ha distansundervisning samtidigt. Då behöver man kunna stänga om sig.
 
J JockeUn skrev:
Är du lat måla eller tapetsera först, så gör man i nyproduktion för att det är billigare. Vill du ha det snyggt så gör som de beskriver i artikeln och sätt foder o lister först.
Ursäkta? ”Är du lat”? Jag frågar för att jag är snickare, och har aldrig någonsin hört eller varit med om att man sätter lister först på en nybyggd vägg. Bara om det redan finns befintliga lister som av någon anledning ska behållas på en gammal väg. Att bygga en ny vägg ÄR ju nyproduktion, eller?

Glipor bakom listerna blir det inte alls, om man har byggt rätt och rakt. Latex bakom foderna på en nybyggd slät vägg ska inte behövas.

Ska foderna också strykas så är det en annan femma. Då hade jag nog gjort så som du föreslår. Men med färdiglackerade foder?
 
undine undine skrev:
Härligt att se någon som faktiskt sätter upp väggar. Tycker alla hus man ser till salu bara har helt öppen planlösning. Gamla hus där man rivit alla väggar. No privacy.
Håller lite med.. Men å andra sidan. Hade jag varit potentiell köpare, så hade jag nog föredragit öppet ändå. För det ger mig möjligheten att själv välja var jag vill dela av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.