Tjena

Har precis beställt ett nytt kök från Marbodal. Frugan våndas mest över om det ska vara kakel eller glasskiva med nån flashig tapet bakom. Jag undrar mest vad det kostar... känns detta fenomen igen? ;)

Men vad kostar det? Kakel finns i alla prisklasser men man ser aldrig vad denna glasskiva kostar! Är det någon som kan tala om ett kvadratmeterpris på härdat glas? För det är väl det man ska ha?

Snälla snälla snälla....svara!
 
Ska man ha glasskiva framför väggen, är det VÄLDIGT viktigt att väggen är exakt rak, annars blir det som när näsan är mot en fönsterruta; delar av väggen kläms mot glaset, o målar man då bakom, så syns detta tydligt. Är det tapet, så syns det förvisso mindre. Vidare kostar glaset mer än kakel i regel, eftersom man måste använda härdat glas som tål att borras hål i, som är till de fästen man brukar montera skivan med.
Jag rekommenderar kakel, även om trenden varit annorlunda de senaste åren. Ska man ändå montera glas-skiva - sätt den på en distans från väggen, så att det finns gott om luft!!(för att undvika det jag beskrivit ovan)

Lycka till

//Helen
 
har tapet bakom, vanligt fönsterglas...

borrat med några skruvhål..

Pris 500kr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.