Snyggt, men jag har lite svårt att få rätt perspektiv på luckan. Har du lagt in något fräckt wellpapp mönster under glaset som skapar någon sorts djup under glaset eller?
Klart du ska ha en glaslucka! Pengar kommer ju in på kontot varje månad, däremot en fräck glaslucka kommer du inte tillverka varje år!
 
A
Bilden är skickad från tillverkaren, jag har också funderat på mönstret, men kan inte komma fram till något annat än att det är reflektioner i glaslagren, så det man ser är taket på verkstaden. Glaset ska vara helt genomskinligt, i en ram som är 100mm tjock, för att passa i grunden.
 
Jättetrevligt! Du kommer inte att ångra dig! Sådana här detaljer som att tex kunna beundra snygga vinpavor eller ditt förråd av guldtackor kommer att förgylla din tillvaro.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
A
Oj, jag glömde uppdatera, nu är luckan på plats, även om gasfjädern fortfarande saknas...
 
  • Nyinstallerad golvlucka öppen och visar en vinkällare under golvet, gasfjäder saknas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vinflaskor i ett vinställ av betong med cirkulära öppningar, ovanifrån sett, lucka delvis synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen installerad golvlucka i kök utan synlig gasfjäder, grå klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Robert63 och 11 till
  • Laddar…
A
Just det, om gasfjädern någonsin blir rätt, så ska den öppnas automatiskt när man slår in koden.
 
  • Kodlås med siffertangenter på en dörr, tänkt att öppnas automatiskt med rätt kod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Peter2400 och 7 till
  • Laddar…
L
Scouten skrev:
Oj, jag glömde uppdatera, nu är luckan på plats, även om gasfjädern fortfarande saknas...
Wow!
 
A
Nu är belysningen på plats, även om jag behöver köpa två spottar till, eftersom jag brände två när jag kopplade fel...
 
  • Installation av belysning med flera ej inkopplade spottar i taket och ledningar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
A
Jag väntar fortfarande på den rätta gasfjädern som ska öppna luckan när rätt kod slås in, men den är ännu mer försenad!

Jag har dock fått rätt på låsfunktionen så att allt är klart när gasfjädern kommer.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Hyllan jag gjorde som lönndörr till kattvinden känns jävligt fjantig i jämförelse här. :lying:(y) snyggt!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Scouten skrev:
Oj, jag glömde uppdatera, nu är luckan på plats, även om gasfjädern fortfarande saknas...
Hej!
Var köpte du luckan någonstans?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.