Måste du ha en "ren" platta? Prima och klinkra är inte ett alternativ?
 
Ska du flyta golvet kan du väl inte behöva slipa.
 
Ja, sitter brunnarnas kanter precis i samma höjd som betongen blir det så klart svårt att slipa precis där.
 
Kör diamantslipning i olika etapper så har du en riktigt snygg platta sen 👍🏻
 
Diamantslipning lär ge fint resultat. Den springande punkten är dock hur slipning påverkar nivåerna.
Har någon tips på någon kompetent betongslipare i NV Skåne?
 
peternicklas
Hur mycket är det som behöver slipas? Jag hade nog satsat på att flyta golvet i stället.
 
Nackdelen med och flytspackla blir att du har två lager som med tiden kan ge sprickor och släppa. Slipar du golvet så har du 1 solid platta vilket är bättre. Och låna maskiner till att slipa borde du få låna gratis efter strulet med glättmaskinen
 
  • Gilla
pette
  • Laddar…
Jo håller med. Det är bara frågan med fallet till brunnarna som är knäckfrågan.
 
Hur gick det med plattan ?
 
Tjenixen. Läget är ännu oförändrat. Jag har hållit plattan fuktig i 10 dagar och låtit den härda.
Förmodligen så kommer jag att börja bygga på plattan och sedan flytspackla den.
Betongslipning är möjlig, men då blir det problem med fall till brunnarna.
 
  • Gilla
Varvaren158
  • Laddar…
Kan du inte slipa i övriga rum och dom med fall antar jag är badrum och liknande som du kanske ska ha annat ytmaterial i?
 
S
fullt möjligt att slipa ett rätt fall.
skulle det gå dåligt funkar ju spackel, men det är ju ett garage, och där kommer det att spricka.
 
Finns en hel del avjämmningsmassor där ute som gott och väl pallar med den belastning du får i ett garage. Industrispackel är konsumentnamnet på dessa produkter men det kan vara lite av en djungel. Det där har entreprenörerna koll på.
Det är möjligt att lägga några millimeter bara och samtidigt få en stenhård yta.........men det kostar kulor. Prisbild som för härdplastgolv ungefär.

Ring till några lokala industrigolvsfirmor och hör dig för.
Lycka till/Nils82
 
S
som sagt. ett garagegolv:wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.