BirgitS
H Håll höger skrev:
Nä jag kommer ha en hink jag tar med in i kabinen och en campingduch på batteri, så jag räknar med att det inte blir något vattenläckage från ledningar.
Ska höra med kommunen vad som krävs för tätskikt, om det funkar med sån våtrumsväv + våtrumsfärg

Jag
Det var ju en annan sak förstås.

Kommunen har inga krav på tätskikt utan det är ju ditt försäkringsbolag som har det för att betala ut ersättning. Men det finns godkända målade system, se MVK.

Har du indraget vatten till toalett och/eller handfat?
I så fall blir det kanske kraven för toalett utan bad och dusch, dvs. tätskikt på golv med 10 cm uppvik på väggen, som gäller.
 
Om du inte har indraget vatten finns inga krav alls på tätskikt, finns ingen el till huset?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om du inte har indraget vatten finns inga krav alls på tätskikt, finns ingen el till huset?
OK är det så pass!
Nä det blir solpanel och 12v system elmässigt.
det rinner en bäck tvärs över tomten så jag kommer att fylla dunkar där och bära in.
Jag har förberett att kunna ha en vattendunk på toaletten/duchen och köra med en dränkpump genom en slang till diskhon i köket.
Återigen tack för all återkoppling, så värdefullt!
 
H Håll höger skrev:
OK är det så pass!
Nä det blir solpanel och 12v system elmässigt.
det rinner en bäck tvärs över tomten så jag kommer att fylla dunkar där och bära in.
Jag har förberett att kunna ha en vattendunk på toaletten/duchen och köra med en dränkpump genom en slang till diskhon i köket.
Återigen tack för all återkoppling, så värdefullt!
Kanske en utedusch också :) ?
 
BirgitS
H Håll höger skrev:
OK är det så pass!
Nä det blir solpanel och 12v system elmässigt.
det rinner en bäck tvärs över tomten så jag kommer att fylla dunkar där och bära in.
Jag har förberett att kunna ha en vattendunk på toaletten/duchen och köra med en dränkpump genom en slang till diskhon i köket.
Återigen tack för all återkoppling, så värdefullt!
Det låter som att risken för att det kommer vatten på golvet utan att det märks är väldigt låg. Även om någon av misstag skulle välta ut hela dunken så är det en begränsad mängd som går att torka upp utan att man får stora skador under golvet eller inne i väggarna så tätskikt verkar inte viktigt. Håll koll på att dunken inte läcker bara :)
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske en utedusch också :) ?
Absolut!
Har en provisorisk på plats. Rätt skönt att tvätta av sig efter en arbetsdag.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det låter som att risken för att det kommer vatten på golvet utan att det märks är väldigt låg. Även om någon av misstag skulle välta ut hela dunken så är det en begränsad mängd som går att torka upp utan att man får stora skador under golvet eller inne i väggarna så tätskikt verkar inte viktigt. Håll koll på att dunken inte läcker bara :)
Precis, men det vore skönt att ha våtrumsmatta på golvet iaf, så det blir det säkert ändå:)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.