Då är det ju så också att grus, sand, släppkärra och blandare har vi redan eget så det är mer eller mindre bara cementen som behövs införskaffas alternativt fler blandare för att få lite högre tempo på blandningen av cementen då.

Grus och sand finns sen tidigare projekt och fyllningar av olika saker i trädgård som tex plattläggning. Men som ni säger så kan man ju alltid ringa och höra med några firmor och se vad dom skall ta för att fylla en form med lite cement/betong. Då tar det kanske någon timma och sen är det färdigt istället för att stå och blanda och köra runt cementen/betongen under en dag.

Mvh,
Viper
 
viper16r skrev:
Pappa och dom gjorde detta när dom gjöt grunden i utbyggnaden i huset här hemma, och det tog inte speciellt lång tid enligt han då dom var 3-4 st men dom hade bara en blandare. Så jag tror nog att det skall fungera att gjuta en platta till ett garage också, bara viljan och några starka gubbar finns så går det nog.
Ursch vilket hästjobb att blanda en hel 6x6 platta köpte betong till mitt garage 8x7,5 gick på runt 8-9000:- värt varenda kr, fick ändå blanda en skätt ca 25blandare "minns inte exakt", tog en fruktansvärd tid bara det. tog ca 1,5-2timmar så hade vi fixat 85% av plattan utan bil-betongen putsat å klart, tog minst det dubbla för resten + att resultatet blev sämre. gjutskägg å så. Men med mycket Pilsner å mycke tid så visst!!!
 
Tjena!

Jämjö Betong: 640 kr kubiken. Dock missade jag frakten på 600 kr, men ändå billigt i sammanhanget tycker jag. Givetvis måste man ställa priser och arbete mot varandra, fast hela plattan borde vara klar inom en timme efter betongbilen anländer. Något o tänka på...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.