Kanon, tack för hjälpen!
 
En ny lösning. Jag har precis byggt en altan i tallmark bestående av sand. Har använt mig av nedbankade markspjut och bärreglar 45x200. Överliggande 45x145 på tvären. Funkar bra. Helt ovan mark alltså.
 
Lite skeptisk till att gräva ner trä. Jämför med våra väl impregnerade stolpar i hagarna. De är tämligen slut efter 10 år. Trots att de skulle räcka betydigt längre.
 
Ok, jag överger tanken på att gjuta fast bärlinorna. Tack för era åsikter.

Nu börjar jag titta på trall och funderar på att ta en weekend i Polen. Har ni tips på bra byggvaruhus där man kan kika runt online? Jag har hittat ett som heter OBI. Blir inte riktigt klok på priserna bara...

Första bilden är översatt med Google, andra är original. Vad betyder de olika priserna 44.99 resp. 18.75? Trodde först att det var kvm-pris och löpmeter- eller styckepris men det passar inte ihop.

Skärmdump från byggvaruhuset OBI visar en trall av komposit med priset 44.99 zł per kvadratmeter och 18.75 zł per löpmeter.
Komposittrall i färgen antracit, med priser 44.99 zł per kvadratmeter och 18.75 zł per löpmeter visat på OBI:s webbplats.

EDIT: Jo det gör det :-| . 18.75 per 2,4 meters bräda och 44.99 per kvm. Snorbilligt ju!
100 kr per kvadratmeter :-D
 
Redigerat:
S
komposittrall kan bli riktigt varmt.
har kollegor vars trall har bränts sönder av dricksglas
 
SBH skrev:
komposittrall kan bli riktigt varmt.
har kollegor vars trall har bränts sönder av dricksglas
Menar du ett trallen inte tål värme så bra och har bränts sönder när solens strålar fokuserats genom ett dricksglas?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Hantlangaren skrev:
Ok, jag överger tanken på att gjuta fast bärlinorna. Tack för era åsikter.

Nu börjar jag titta på trall och funderar på att ta en weekend i Polen. Har ni tips på bra byggvaruhus där man kan kika runt online? Jag har hittat ett som heter OBI. Blir inte riktigt klok på priserna bara...

Första bilden är översatt med Google, andra är original. Vad betyder de olika priserna 44.99 resp. 18.75? Trodde först att det var kvm-pris och löpmeter- eller styckepris men det passar inte ihop.

[bild]
[bild]

EDIT: Jo det gör det :-| . 18.75 per 2,4 meters bräda och 44.99 per kvm. Snorbilligt ju!
100 kr per kvadratmeter :-D
Du ska nog inte köpa så där mörk trall, även grånat trä blir ap-varmt i solen, jobbigt att gå på barfota.
 
  • Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.