T
magnetens skrev:
Varför inte bila ut hela den gamla betongplattan gräva ur lite sand lägga 20 cm cellplast ich gjuta en ny platta 10cm tjock med golvärmeslang. Avjämningen/fallet gör du enkelt direkt i betongen. Det blir en billigare och mycket bra lösning om man bortser från jobbet med att bila bort den gamla plattan, går dock gabska snabbt med en hyrmaskin frpn cramo.

Både eps och flytsoackel kostar ju en slant... 0.6m3 betong till en 10cm platta funkar ju att blanda själv +att du får en ordetligt isolerat golv.
Lite lång torktid bara........
 
Precis min tanke, får vänta bra länge innan tätskikt
 
Det finns speciellt bruk som torkar snabbare men då blir nog snart lika dyrt som EPS-lösningen och till det extra arbete med att hugga upp golv. ;)
Men jag har inte räknat på det.
 
AndersMalmgren skrev:
Precis min tanke, får vänta bra länge innan tätskikt
Är ju topppen, då dkulle man ju kunna ha semester på riktigt!

Köper man färdig betong så är det så gott som ingen priskillnad alls för att få en snabbuttorkande vattenreducerad betong.

Fast 0.6 m3 går nog ändå på en fyratusing att få hemkört med betongbil då man får betala en del extra för att bilen endast kör med del av fullt lass... f
Kan alltid vara värt att kolla då det är hemskt tråkigt och tar en del tid att blanda själv..
 
14,3 säck blir det (600 liter och 42 liter per säck), jag blandade 15 säck för mitt badrum. Var inte så jobbigt. Se bara till att blanda i den grövre typen av sopsäck
 
Det verkar smidigt att blanda EPS i sopsäckar. Blir nog det jag får testa med.
 
Kan man förresten blanda Finjas EPS betong i säck? Filmen jag såg var Webers EPS betong, men det var Finjas EPS som fanns där jag var och handlade igår. Kan jag göra på samma sätt med den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.