P Sandinge skrev:
Vinnare hittar lösningar! Ser möjligheter där andra ser
problem!
ÄLSKAR entusiasmen!
 
Hur har det gått??
 
En sånn här tråd är ju alltid intressant.
Jag var inne på att gjuta själv jag med, men valde att bygga med gabioner istället.
Fick en helt galen offert på L block till min mur, det var ju närmre 200 000kr med frakt och att de lyfte dem på plats med kranbil, motsvarande mur med gabioner kostar mig 25 000kr...
Den gjutna muen räknade vi med någon stans 15-20 000kr för, men den föll bort pga komplexiteten att gjuta ett 20 meter långt och 2 meter högt L-stöd med vinkel i ena änden.
 
J jhenrikj skrev:
Att bygga gjutformar för sådana projekt är både svårt och dyrt.....Det är ett enormt tryck du skall klara i botten på formen.
fast tror man brukar gjuta dom liggande.

ändå meckigt. En jag känner gjöt egna med, men efter ett par år sprack de i vinkeln..
 
  • Gilla
kentauren
  • Laddar…
F
E Erik Salhammar skrev:
fast tror man brukar gjuta dom liggande.

ändå meckigt. En jag känner gjöt egna med, men efter ett par år sprack de i vinkeln..

..... som han också skrev i inlägg #7 28Feb 2012
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Jag tror att Herr P S nog har hamnat på "de tystna vittnenas kyrkogård" efter hans stora entusiasm om att gjuta de där superstora klumparna själv... :geek: Alla ingenjörer kan ju inte vara vinnare och hitta lösningar... :seenoevil:
 
F fsn skrev:
..... som han också skrev i inlägg #7 28Feb 2012
ett styck pluspoäng tilldelas dig härmed. Och om jag känner dig som mina smutsiga kalsonger så byter du dig hastigt till dig en Trisslott eller två. Dela vinsten med Fariidh
 
T tobbbias skrev:
Jag tror att Herr P S nog har hamnat på "de tystna vittnenas kyrkogård" efter hans stora entusiasm om att gjuta de där superstora klumparna själv... :geek: Alla ingenjörer kan ju inte vara vinnare och hitta lösningar... :seenoevil:
om man inte råkar vara ägare av ett betonggjuteri så köper man dessa grejer. Ingenjör eller inte.

sprängsten är vackrare på alla sätt. Om man gör dessa själv är de dessutom billigare. Men då måste man ha tillgång till internet.
 
F
E Erik Salhammar skrev:
ett styck pluspoäng tilldelas dig härmed. Och om jag känner dig som mina smutsiga kalsonger så byter du dig hastigt till dig en Trisslott eller två. Dela vinsten med Fariidh
Jag vet inte vad du försöker säga men du känner nog inte mig, jag bryr mig inte om dina kalsonger och jag vet inte vem Fariidh är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.