Z zana kader skrev:
Hur gör man här det måste man använda gipsbruk?
[bild]
Tvärskarvar är svårare att få till så ytan måste vara väl förberedd. Slipa av den fransiga pappen på vänstra skivan innan du börjar spackla. Se även till så att inte dina gipsskruvar gått genom pappen, det leder annars till genomslag över skruvskallarna. Åtminstone höger nere ser misstänkt ut. Spackla brett.
 
raveper raveper skrev:
Vem är det.?
Hus ama är ett referensverk som styr hur nybyggen ska uppföras.
Omslaget till AMA Hus 18, referensboken för husbyggnadsarbeten, utgiven av Svensk Byggtjänst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Om ids kolla på lite u-tub tycker jag dessa är sevärda:


 
Måste man följa hus AMA?
 
raveper raveper skrev:
Måste man följa hus AMA?
Ja, om du ska fakturera arbetet annars nej.
 
AMAhus är ju inte direkt relevant för hemapulare map att 99% har aldrig set boken
 
P Picea skrev:
Ja, om du ska fakturera arbetet annars nej.
Var haar du fått det ifrån?
 
Hoppas att det inte gäller för oss som renoverar. Kan man hamna i fängelse tro om man kört med glasfiber remsa någon gång..
 
Bror körde med pappersremsa i sitt hus, sprickor lite här och var. Tex i tak.
Jag har kört med glasfiberremsa (INTE sk målar-remsa av polymer!) och det finns inga sprickor någonstans hos mig.

Tycker det är mkt lättare att jobba med glasfiberremsa. Tryck dit den ordentligt.
 
  • Gilla
7ender och 1 till
  • Laddar…
Villa vista Villa vista skrev:
Var haar du fått det ifrån?
Tänker aatt AMA är ett ganska schysst och genomarbetat referensdokument för anbudsbeskrivningar, utförandebeskrivningar och besiktningar. Finns även andra/kompletterande system. Hempularen gör som hen vill men AMA har säkert en hel del bra ”råd” att följa för att arbeten och material ska visa sig från sina bästa sidor.
 
P Picea skrev:
Tänker aatt AMA är ett ganska schysst och genomarbetat referensdokument för anbudsbeskrivningar, utförandebeskrivningar och besiktningar. Finns även andra/kompletterande system. Hempularen gör som hen vill men AMA har säkert en hel del bra ”råd” att följa för att arbeten och material ska visa sig från sina bästa sidor.
AMA gäller inte som regelverk bara för någon fakturerar arbete. Dock är den som du skriver referensverk för utförandebeskrivningar.
 
På tal om spackel så nödköpte jag lite på Byggmax. Tänkte "fan, jag testar den billigaste varianten" och se på tusan, det funkade alldeles utmärkt! Hade förväntat mig en massa porer och jox men det vart inget.
 
  • Gilla
CarlC89
  • Laddar…
Vad gör jag när pappen inte bra som på bild? Eller om jag får någon bubbla? Måste jag ta bort allt och göra om?
Ojämn uppsättning av byggpapp med synliga veck och bubblor där den inte följer väggytan korrekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
JanneJanne123
Ja, det där blir svårt att rädda. Ett bra nybörjartips är att limma remsan med våtrumslim, det är mycket lättare än att spackla in pappremsan.
 
  • Gilla
Tomtom79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.