Ludvig1987 Ludvig1987 skrev:
Jo det ska jag. Ska köpa en rasp på biltema idag. Kommer behöva skarva väggarna med så ska också köpa en hyvel för fasning. Skivorna är bara 2500 och väggen 2780 till tak så har inte tänkt igenom det här riktigt märker jag. Man lär sig.
Ohh tvärskarvar på vägg är ett big no-no. Skall du måla väggarna? Passa dig för släpljud från eventuell belysning.
 
I Installation skrev:
Ohh tvärskarvar på vägg är ett big no-no. Skall du måla väggarna? Passa dig för släpljud från eventuell belysning.
Så det är bara göra rätt och åla och köpa 3000skivor?
 
  • Gilla
Tjrex
  • Laddar…
I Installation skrev:
Ohh tvärskarvar på vägg är ett big no-no. Skall du måla väggarna? Passa dig för släpljud från eventuell belysning.
Ja vi hade tänkt måla.
 
Kör på, blir kanske lite merjobb med spackling osv, men det är alltid jobbigt att spackla tak oavsett… Sen kan man alltid fundera hur man kan göra det ännu bättre i nästa rum.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Ska ni måla eller tapetsera? Ska ni tapetsera hade jag satt skarven upptill och satt en tapetbård rakt över skarven.

Annars hade jag personligen bytt till 3000 skivor.
 
Bart Bart skrev:
Ska ni måla eller tapetsera? Ska ni tapetsera hade jag satt skarven upptill och satt en tapetbård rakt över skarven.

Annars hade jag personligen bytt till 3000 skivor.
Vi hade tänkt måla. Men det går inte spakla över och få det bra? Mer spakel och slipning bara?
 
Ludvig1987 Ludvig1987 skrev:
Så det är bara göra rätt och åla och köpa 3000skivor?
Kör på de skivor du har. Det blir som sagt viktigare med spackling med tvärskarvar på vägg. Personligen skulle jag överväga mikrolit vid målning. både av vägg och tak. Men sån är jag.
 
sunnis
Ludvig1987 Ludvig1987 skrev:
Ok tack. Ska kolla på detta till veckan. Nu har jag inte mer tak att göra på ett tag som tur är...men du tycker inte jag ska ta ned allting och göra om utan låta det vara som det är och spakla över med pappremsa och hoppas det inte spricker?
Ludvig1987 Ludvig1987 skrev:
Ok tack. Ska kolla på detta till veckan. Nu har jag inte mer tak att göra på ett tag som tur är...men du tycker inte jag ska ta ned allting och göra om utan låta det vara som det är och spakla över med pappremsa och hoppas det inte spricker?
Du ska alltid ha pappremsa i alla skarvar, finns massor av bra videos på youtube hur man gör och tips och trix. Men eftersom du fått en generalskarv så behöver du vara extra noggrann där bara.

Det där duger, som sagt gör inte om alla små misstag. Då blir du aldrig klar. Lägg tiden på att spackla istället och kom vidare med renoveringen. Litet rum, små saker syns inte så mycket. Värre med större rum och ytor och mycket släpljus från fönster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.