Gammelnörden Gammelnörden skrev:
När gettrakasserierna eskalerar:crysmile:
[bild]
Svårt att inte bli glad över en sån härlig blick till frukostgröten.
 
Hemmakatten
Vi hade en grann-granne som hade 30 får på sin tomt (detaljplanerat som bostadsmark). Fåren gick också på vår grannes tomt. De låg under en ek en meter från tomtgränsen och 5 meter från vår uteplats. Hon hade inte heller tillstånd för fåren.

Får kissar mycket och de stinker, de lockar också till sig miljarder med flugor som även kom in i huset. Vi var mindre glada. Som tur var flyttade hon.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Kossor framför en stengärdsgård nära ett trädäck med buskage och träd i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mina "nya" kossor utanför stengärdsgården som ligger 2 meter från vårt trädäck. De kommer skuttandes och ställer sig nyfiket på rad och glor när vi sitter och tar ett kvällsglas i solnedgången. Det är trevligt med sällskap. Däremot kan vi inte ha dörrarna öppna mot hagen pga flugor.
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Hemmakatten
Kossorna är trevliga. De lägger sig inte heller vid din mur och då inte kissar i grupp. Hellre kossor än får.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
De står nog inte och stirrar. De kastar nog bara ett getöga :)
 
  • Haha
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 6 till
  • Laddar…
R
mexitegel mexitegel skrev:
Det där var väl inte ett så där get-te bra beslut?
Get lost
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
K
Getoo.
 
  • Gilla
  • Haha
dajaskazal och 4 till
  • Laddar…
Get put of here

Jobbigt att ha dem utanför när man äter bräääk-fast...

Typiskt, varför FÅR dom inte vara där?
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 3 till
  • Laddar…
Bor man bredvid djur så får man ta att de hypnotiserar maten. Det är vad djur gör.
 
  • Gilla
ichigo
  • Laddar…
Om djur tittar på en när man äter ser jag som litet problem.

Däremot lukten kan jag förstå.
 
  • Gilla
ichigo
  • Laddar…
Darling McFluff SKJB021 skrev:
För mig likgiltigt. Vill fortfarande ha mer djur runtomkring mig.

För övrigt är det inte så det fungerar i den vuxna världen, att den som kom först har mer rättigheter.
Nej, men man har lite mer fog till att klaga. Är man nyinflyttade, bör man ha redan uppmärksamat vart hagen är.

Verkar som i detta fall hagen kom till i efterhand. bonden borde inte ställt den för nära grannen.


Vet annan familj som hade problem med en bonde (vet inte om det var gödselstacken som stodför nära). Något bonden hade fixat efter dom flyttat in (har jag för mig). Men var par år sen.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
De har flyttat in i get-ott :D
 
  • Gilla
  • Haha
Hyltran från Veglemyren och 3 till
  • Laddar…
R
mexitegel mexitegel skrev:
De har flyttat in i get-ott :D
Något för
"SKJB021 skrev: För mig likgiltigt. Vill fortfarande ha mer djur runtomkring mig"
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Varför tror jag att det inte var argumentet att getterna tittar på dem när de äter som fällde avgörandet för beslutet, utan troligen det andra som framfördes? :thinking:
Rubriksättningen är mer för att få klick än att beskriva vad nyheten handlar om.
 
  • Gilla
civilingenjören och 3 till
  • Laddar…
hsd
Aftonbladet har den historien, dock plus, där har de intervjuat bonden
Bonden har tidigare velat ha ut lantmätaren för gränsbestämning/justering då nuvarande gräns går genom stugan ,men stugäaeen ville inte vara med på kalaset, det kostar.
Nu har lösningen närmat sig då stugägaren skulle sälja och bonden skulle skicka bory getterna
Som någon tidigare skrev-bråka inte med bönder (y)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.