Behöver en korg, tyvärr stiger brummandet rätt markant så fort jag öppnar dörren till förrådet.
Förutom Anticimex, någon med husmorstips ? Att skära ner den i en påse och knyta ihop finns inte på kartan kan jag meddela redan nu :) Jag är modig men inte dum hehe
Getingbo i taket på en vind med träpaneler och en vävd korg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Ta ut korgen på natten när de är lugnare, gärna en klar lite kyligare natt. Använd heltäckande kläder och gå en bra bit ifrån om de skulle vakna till.
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Lämna dörren öppen.
Vänta tills sent på kvällen.
Ta på heltäckande kläder och en mygghatt.
Smyg in och fyll boet med getingskum genom hålet i botten. Jag brukar försöka få in röret så långt det går och fylla medans jag drar det ut försiktigt.
Spring ;)
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Jag skulle bränna ner huset plus grannhusen bara för säkerhets skull. Men jag är å andra sidan varken dum eller modig.
 
  • Gilla
  • Haha
linvige och 2 till
  • Laddar…
Jag lyckades en gång placera en kupevärmare under so jag "tände" med förlängningssladd från långt håll. Efter ett dygn i värmen var dom borta.
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Smart med nattkylan för att få loss korgen (y)

Var flyttade dem ? Det är ju redan 30c ute nu.
 
T tgr_se skrev:
Spring ;)
haha Usain kommer inte ha en chans
 
Dammsugare med långt rör!
 
  • Gilla
Bessess och 1 till
  • Laddar…
StoffeGbg StoffeGbg skrev:
Dammsugare med långt rör!
Smart, men min dammsugare är rätt ny och jag vill inte skiljas från den än. Dessutom sitter det ju ett gäng "väktare" på utsidan av boet som nog hellre siktar på mig, än väljer att självmant kamikazeflyga rätt in i änden på ett plåtrör...)
 
Undrar om man kan göra som med bananflugor, dvs ställa in ett fat med ättika blandad med honung . Bananflugorna dör ju när de badar efter honungen i ättikan :geek: Eller så skapar man bara några jädra Ninjagetingar av det där badet. Lite TeenageMutantNinjaturtles liksom. Kanske inte bra för grannsämjan....
 
OK, gav upp, ringde Anticimex kl 08 idag, det stod en gubbe i bidräkt utanför kl 13. 10 minuter senare var getingarna bostadslösa...

Säga vad man vill om Anticimex, men snabba är de OCH trevliga(y)
 
  • Gilla
Avarell_Dalton och 1 till
  • Laddar…
nåja det man kan köpa som privatperson borde ju vara förbjudet att sälja eftersom skräpet knappt funkar.
ännu en sak för shoppinglistan tills nästa utlandsresa, sist köpte vi riktigt malmedel som ju numera är helt omöjligt att hitta i sverige
 
Mörka heltäckande kläder, har man bråttom är det dammsugare, annars petar man sönder boet med en lång pinne, när boet är förstört försvinner getingarna då deras liv inte längre har någon mening.
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Nu var det redan löst men jag har alltid läst liknande situationer med en kratta eller vattenslang med lämpligt munstycke :)
 
MickeTyr MickeTyr skrev:
Nu var det redan löst men
Det var en tanke jag också hade! ) Anticimex gubben gissade att det här boet hade 3 000-4 000 getingar i sig (ca 4 kg) , så i efterhand så är jag glad att jag ringde.

Det största han hade sett var stort som en sopsäck och hade ca 10 000 inneboende.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.