Tack Lnu!

Matplatsen blir bättre. Men kök sämre, och övervåning får inte alla rum plats. Dressing och bad måste då dela på 14 kvm. Så det blir inte bra. Men snyggt med fönster i trappan.
 
Utan att ha läst vad andra har skrivit så kommer mina kommentarer här:

Garaget: Överväg att sätta en dörr mellan garagedelen och förrådsdelen invändigt. Överväg att sätta en stor port istället. Det är skönt att kunna parkera bilen mitt i garaget för att komma åt med domkraft när man byter hjul.

Master bedroom: Om ni vill ha tv i sovrummet så har ni fönster precis där jag skulle vilja ha tv:n.

Vardagsrum: Tv:ns placering är begränsad till en enda vägg pga layouten och fönstren.
 
  • Gilla
rightnow
  • Laddar…
Drosen skrev:
Utan att ha läst vad andra har skrivit så kommer mina kommentarer här:

Garaget: Överväg att sätta en dörr mellan garagedelen och förrådsdelen invändigt. Överväg att sätta en stor port istället. Det är skönt att kunna parkera bilen mitt i garaget för att komma åt med domkraft när man byter hjul.

Master bedroom: Om ni vill ha tv i sovrummet så har ni fönster precis där jag skulle vilja ha tv:n.

Vardagsrum: Tv:ns placering är begränsad till en enda vägg pga layouten och fönstren.
Mycket bra tips med dörren mellan garage + förrådsdelen. Det ska vi skaffa! Även väldigt bra tips med stor port istället för två små. Känner att jag får mer nytta av garaget då, eftersom jag faktiskt inte kommer ha två bilar i garaget. TV:n i Master bedroom är helt rätt. Fönstret är dock mot väldigt vacker utsikt, så jag tror TV:n får vika sig lite. Vi tittar inte så mycket på TV iaf, brukar somna ;)
 
Om klk och badrum på övervåningen, jag ogillar att badrum har två dörrar (om klk skulle bli barnrum)! Kanske framförallt för känsliga tonåringar men jag gillar det inte som vuxen heller. Väldigt opraktiskt överlag med badrum som genomgångsrum skulle jag tycka som själv måste passera ett badrum för att nå vårt "arbetsrum/klk".
 
johannaak skrev:
Om klk och badrum på övervåningen, jag ogillar att badrum har två dörrar (om klk skulle bli barnrum)! Kanske framförallt för känsliga tonåringar men jag gillar det inte som vuxen heller. Väldigt opraktiskt överlag med badrum som genomgångsrum skulle jag tycka som själv måste passera ett badrum för att nå vårt "arbetsrum/klk".
På det här sättet kan vi sätta igen ena dörren mellan badrum och klk. För att sedan sätta i en ny dörr mot hallen och göra om till barnrum om det behövs. Det är därför vi tycker det är bättre att ha badrum där med genomgång till klk, än tvärt om.
 
Ni har inte funderat på att byta plats på badrummen på övre plan? Då blir inget badrum genomgångsrum, ni behöver inte gå igenom sovrum för att bada och klädkammaren kan fortfarande göras om till sovrum om dörren istället flyttas till allrummet.

pl.jpg
 
  • Gilla
rightnow
  • Laddar…
Personligen förstår jag inte alls vitsen med två badrum på övervåningen varav det största är föräldrarnas privata, medan barnen och deras gäster får dela på det mindre? Tro mig, när familjens tonåring börjar ligga i badkaret tre timmar i sträck när man själv vill sova är det ingen bra idé ;-)
 
  • Gilla
rightnow
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.