Crawford har olika serier med har jag förstått. Så priset och kvalitén/finishen skiljer mellan dessa med.
 
K
Jag valde Hörmann LPU 42 och monterade själv, är nöjd med det.
Bra anvisningar och bra tekniskt support för att diskutera avvikelser från anvisningen, det är värdefullt om man skall göra jobbet själv.
 
K KjellTimell skrev:
Jag valde Hörmann LPU 42 och monterade själv, är nöjd med det.
Bra anvisningar och bra tekniskt support för att diskutera avvikelser från anvisningen, det är värdefullt om man skall göra jobbet själv.
Ja det kunde vara ett alternativ. Vart köpte du den?

/Ola
 
Hörmann har LPU 67 som extra isolerad. Borde vara bra om den inte är allt för mycket dyrare
 
K
O OlaE skrev:
Ja det kunde vara ett alternativ. Vart köpte du den?

/Ola
Köpte via lokala XL-bygg med Decograin och Golden Oak, så den vart ju dyrare än snittet.
Bygghemma har liknande fast med DecoColor, där kan man spara några kronor.

Jag ville ha den lite bättre finnishen, samt att jag ville gardera mig för eventuella strul/reklamationer därav vart det inte från nätet.

Minns inte prisskillnaden mellan 42'an och 67'an, men i mitt fall rörde det sig om +20 års payofftid när jag räknade på det. 42'an har ändå bättre U-värde än det mesta här hemma och framförallt slagporten som inte var tät. :D

Edit; Nu killgissar jag lite, men har för mig att 67'an - åtminstone med mina mått - krävde den starkare/dyrare motorn SupraMatic dessutom, så det var en fördyrande omständighet där med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.