eller radio i köksfläkten, så man kan blåsa ut ljudet ;D
Har ingen automatdörrstängare och kommer inte heller att ha det i nya dubbeldörrgaraget. Det där med låsningen med dörrstängaren, är den verkligen tillförlitlig? har ni ryckt i dörren och kollat.
Jag är jättenöjd med nuvarande port (car in) vikport, och kommer att välja sådana igen. Tyvärr så har marknaden satsat med på takskjutporten av någon anledning.
Jag gillar inte det där stativet i taket eller in i garaget, verkar bökigt.
får tillägga, har carport så garaget användes inte dagligen, till fordon.
 
saturnus2 skrev:
eller radio i köksfläkten, så man kan blåsa ut ljudet ;D
:surprised: Radio, när det finns TV:

B0003002.jpg
;D
>:( Åter till ämnet. :)
 
Hmmmm...någon som vet om man kan få dit en öppnare till en vikport?
Låter ju lite krångligt men....

Vikportar känns ju som om de tar mindre tak höjd i garaget...
 
Immobil skrev:
Här finns en:
[länk] :)
Tackar! Just vad jag ville veta!
 
Det där med tv i fläkten ska jag inte visa gubben ;D
Snacka om att han e en tv narkoman Han har tjatat om tv i kylen men där har jag sagt nej.

Däremot så får han motor till garageporten. Och det tycker jag är en bättre investering.
 
Var kan man köpa fläkten med tv? Klart man måste ha en sån ;D
 
Siemens har den i sitt sortiment. :cool:
 
Opraktiskt till 1000 tänk bara allt matfett som kommer på den äckligt!!!!
Inget jag skulle ha....
Men om man nu e en pryl....g så skulle jag hellre skaffa en på kylskåpet eller frysen.

 
Vadå? menar ni att ni inte har automatspolning på toan och TV/Handsfreetelefon i duschen
Snart säger ni väl att ni fortfarande använder nyckel till ytterdörren med och släcker ljuset med en knapp på väggen hehe ;)
 
Från insidan går det att frikoppla motordriften för att kunna öppna för hand. I alla fall på mina Hörmann-portar
 
Det där är snarare en konsekvens av att folk underskattar behov av förråd. Nästan alla nya hus byggs utan källare. Dessutom medger inte detaljplanen i de flesta fall något utöver ett standardhus på ca 180kvm. Inte att undra på att man lagrar allt i garaget, som från början var avsett för annat ändamål.
 
Grundregeln för garage är att de rymmer en bilmindre än de byggdes för ;)
 
Jag gillar fjärrkontroller, och jag har det till att släcka lampor.

När jag får upp mitt garage räknar jag med att sätta dit sådana portar. Ska kolla om man kan få längre skenor, så att man kan öppna porten över inner taket.
 
Ja utrymme kan man knappast få för mycket av.. eller colla finesser hehe ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.