Thor skrev:
Nytta är att bor man som jag i Norrland med mycket snö och kallgrader ner till -35 så förstår man nyttan av ett varmgarage, bilarna mår heller inte bra av en kallstart i -grader heller (visst motorvärmare i all ära men men) ;)
Precis motorvärmare :)

Jag tänkte mer på karossen och rost ..  :-[
 
M@ZE skrev:
Jag ser inte nyttan bara  :-/
Då har du inte legat och mekat på ett kallt garagegolv? ???
 
Immobil :) nej där sa du nått som var jäkligt sant hehe. Men om man måste mecka en jäkla massa med bilen så bör man kanske tänka på en nyare bil kanske :)
 
M@ZE skrev:
Men om man måste mecka en jäkla massa med bilen så bör man kanske tänka på en nyare bil kanske :)
Man kan ju också vara frälst på en gammal. ;)
 
Bara för man har golvvärmeslingor i garagegolvet så behöver man ju inte ha 20 grader varmt där. Den går ju att reglera, från ingen värme alls till kortbyxevarmt om man nu vill ha det när man t.ex. mekar med bilen..... 8) 8)
 
jag funderar lite på att ha ngn form av värme fläkt (+ golvvärme) i garaget, då kan man bara ha lite värme på i golvet och sätta på fläkten 10min innan man skall mecka på vintern, sätter man oxå fläktstyrningen i huset så slipper man gå ut för att få najs meckvärme i garaget!
 
Så sant som det är sagt 8) 8) 8)
 
Ska bli kanon, men som sagt är cc30 bra på golvslingan eller? har bara fått svar att "50cc är tätt skulle lagt glesare" vill vara säker på att man fast -35 kan ha sommar där inne ;)
 
Hej Thor
du glömmer väl inte isoleringen i plattan, den är mycket viktig om du har golvvärme, annars kan du få fukt vandring i plattan och dessutom går det åt energi för att värma upp backen under den. Har själv garage med golvvärme, och det är underbart att ligga och meka i.
Du kan nog lägga slangen 50c/c utan att golvet får kalla "ränder", du najar bara fast slangen i armeringen, så djupet blir vad det blir.

MVH Henrik
 
Absolut att jag ska isolera med markskivor, hade tänkt lägga armeringsmattan på 4cm och sedan bygger slangen ca 2cm. Tänker lägga slangen på cc30 tror jag, får se hur svår den är att böja bara ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.