T
Cheesen Cheesen skrev:
Hur ser tomten ut? Hur ligger huset?
Den är formad som en kvadrat, hus ligger med långsidan mot gatan. Garaget står på längden bredvid.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Ska du bara gå mellan så tycker jag 2m räcker. Om du vill ha tomt på andra sidan garaget alltså. Har du fönster mellan? Bygga ihop hus och garage är ju det mest platseffektiva. Ska du inte ha tomt på garagets baksida så kan du trycka bort det så långt som möjligt.

Har du ingen bild på hus huset är placerat på tomten? Rita en detaljerad skiss i så fall.

Men jag ser några alternativ:
1. Hopbyggt
2. 2m passage
3. Maximalt mellanrum
4.?
 
Så här ser det ut hos oss, byggt 2010.
Ritningar av en byggnad med 38° taklutning inkluderar planvy och fasader mot olika väderstreck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och det känns väldigt rymligt, får plats allt möjligt i garage-delen, som åkgräsklippare, kap/gersåg och en massa material.
Vill du ha plats på vinden så är naturligtvis 38° taklutning att föredra.
Där det står "verkstad" skall jag ha mitt hobbyrum, förutom alla verktyg, skruvar, muttrar och spikar.
Vill börja bygga flaskskepp :)
 
T
Tack för alla svar!

Jag kommer ha tomt bakom, funderar på att lägga garaget 6 m in och huset 8 m.

38 grader för det bli.

Det svåra med tomten nu är att den är så kuperad. Men har ritat ut en skalenlig skids med garage hus etc. Får klippa ut den om pröva mig fram
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Cheesen
T Thomas' skrev:
Tack för alla svar!

Jag kommer ha tomt bakom, funderar på att lägga garaget 6 m in och huset 8 m.

38 grader för det bli.

Det svåra med tomten nu är att den är så kuperad. Men har ritat ut en skalenlig skids med garage hus etc. Får klippa ut den om pröva mig fram
Tänk på hur solen vandrar. Kan ju vara kul att få sol på altanen....
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
T
Det har jag tänkt på!

En annan sak, jag läste att det fanns någon husleverantör som man kunde planera sin tomt online, är det någon som vet vilken husleverantör det är?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.