K Knight skrev:
Du får läsa vad detaljplanen tillåter. Beroende på vad det är för restriktioner så kan du bygga större om du sänker takhöjden under 1.9m i vissa delar av garaget.

Vet de som har byggt pooltak på ca 70kvm men sen räknades det bara som 25kvm på grund av låg taknivå

Som sagt BTY BTA
Jag inte läsa den, den finns inte
 
Om du loggar in på lantmäteriet med bank id så hittar du alla dokument där.
 
Visst vet du att om man bygger ett soutteränggarage r det obligatoriskt med en underjordisk gång till källaren på bostadshuset?
 
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
N NoiseMaker skrev:
Visst vet du att om man bygger ett soutteränggarage r det obligatoriskt med en underjordisk gång till källaren på bostadshuset?
Jag har hört det ryktet
 
Exempel på ett garage från min stad i lite annan stil.
 
  • Ett tvåvåningshus med rött tegeltak, vit fasad, garage, cykel, soptunna och vegetation. Cloudy day.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
G gmogmo skrev:
Exempel på ett garage från min stad i lite annan stil.
Ligger nära tomtgräns, troligen lösning för att klara detaljplan. Ser riktigt bra ut från andra håll.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
N NoiseMaker skrev:
Visst vet du att om man bygger ett soutteränggarage r det obligatoriskt med en underjordisk gång till källaren på bostadshuset?
Byggde själv ett garage i suteräng.
Satte in en spiraltrappa som mynnar ut i tvättstugan bredvid köket.
Perfekt vid snö, regn och kyla
Oavsett väder ta trappan ner på med skorna och sätta sig i en torr varm bil.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Talvan Talvan skrev:
Jag kan kompromissa med takhöjden kanske kan räcka med 2.2m invändigt i garaget och 2.3m i övervåningen. Så måttet 5000mm borde kunna vara 4700-4800mm ungefär.
Ska du ha skjutport blir det inte mycket kvar ovanför bilen. Tänk ock när du byter däck på din SUV så kanske taket slår i skjutporten. En vacker dag skaffar du en takbox men får montera av den utanför OM du nu kommer ihåg att ta av den innan du kör in bilen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.