Vem äger marken då? I den första bilden ser det i mina ögon ut som om gränsen går vid garaget och halva byggnaden är på prickmark. I efterföljande bild är hela garaget på prickmark och den yttersta biten förslås regleras över från vägfastigheten till tomtfastigheten.

Jag får inte riktigt ihop det och verkar inte vara ensam.
 
S Säterdal skrev:
Kommer kommunen då att kunna kräva ett Rivningstillstånd för dom metrarna och ett Byggnadslov för uppförande av ny vägg ?
Det är väl risken. Men rimligen borde de snarare få expropriera en del av byggnaden och låta dig behålla resten. Att garaget/boden behöver en ny yttervägg då känns ju orimligt att kräva bygglov för, men konstigare saker har ju skett.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vem äger marken då? I den första bilden ser det i mina ögon ut som om gränsen går vid garaget och halva byggnaden är på prickmark. I efterföljande bild är hela garaget på prickmark och den yttersta biten förslås regleras över från vägfastigheten till tomtfastigheten.

Jag får inte riktigt ihop det och verkar inte vara ensam.
Jaa rätt tolkat (rörigt). Sista bilden är ju förslag som arkitektbyrån skickade till mig 2014 då ärendet var uppe första gången. Men kommunen har ej pratat i dessa ord nu när det är ute igen för nya synpunkter
inför detaljplan 2021. Vet inte varför man lanserade denna lösning ? Verkar konstigt om kommunen bara kan skänka oss ett markområde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.