Varit lite seg på uppdatera men porten är på plats samt golvvärmen igång just nu pågår spackling och målning återkommer med fler bilder

image (11).jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
En snabb fråga; Hur långt är det mellan husväggen och garageväggen? Ser väldigt tight ut.... Frågar därför att när vi själva ska påbörja garagebygget lär vi också få tight mellan hus och garage. Frågan är bara hur tight man "kan" ha?
 
Jag har 1.95m mellan väggarna planen är en isoloerad gång mellan garage och hus då funkar det bra med mindre mellanrum. Grannen har ca 1.6m det är för tight enligt mig hade jag haft möjlighet att välja hade jag satt det på minst 2.5m
 
Spackling och målning är igång :)

11073532_949203138426229_490216009_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Sådärja då är det bara foder och smygare kvar att pensla sen får man börja klinkra golvet!

huhu.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Blir riktigt snyggt, pampigt!
 
  • Gilla
big mike
  • Laddar…
Jag antar du vill ha några fläktar i taket som blåser ner och blandar luften, annars åker ju all varmluft upp dit?
 
Funkar bra redan nu med grovjustering håller det ca 17 grader, tidigare hade jag halvöppet blandaren då var det 25 grader där inne lite väl varmt ska montera en digital styrning då kan ja fin justera värmen satt den håller temperaturen jag knapprar in.
Har isolerat rejält 300mm cellplast under betongen, 240mm i vägg, nästan 500mm i tak.

Bild på golvvärme installationen
gvärme.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ujujuj, vm i isolering, kommer bli minst lika bra som i ett nybyggt hus! Sprutmåla takpanelen?
 
Väggar och tak är sprutmålat
 
Snyggt jobbat! Även jag var lite nyfiken på avståndet mellan hus och garage. Räknat på 2.90m vägg till vägg, då kan jag vara lugn med att det inte kommer upplevas jätte trångt! :)
 
2.90 kommer bli hur bra som helst :)
 
NybroLuleå skrev:
Jag har 1.95m mellan väggarna planen är en isoloerad gång mellan garage och hus då funkar det bra med mindre mellanrum. Grannen har ca 1.6m det är för tight enligt mig hade jag haft möjlighet att välja hade jag satt det på minst 2.5m
Tack!

Frågan är om vi inte kommer under 1,5 m på tightaste stället för att kunna hålla 1 m till tomtgräns (där grannen är markägaren vi köpte tomten av, just nu iaf.) :( . Nackdelen med att bygga enplansvilla på rektangulär tomt som har kortsidan upp mot vägen där detaljplanen styr att man måste ställa husets långsida parallellt med vägen...
Sen beror det på hur stort garage vi ska bygga också. Får sambon bestämma blir det en smärre maskinhall (läs; stort dubbelgarage), men eftersom vi bara har kvar 40 kvm byggyta enl detaljplan blir det inte ett stort svulstigt dubbelgarage. :)
 
Snyggt bygge!
Det blir onekligen en känsla av mer rymd när du bygger taket på det viset.
Nästan lite samma känsla som i en kyrka, fast det sistnämnda kanske beror på att jag alltid känner andakt och vördnad när jag går in i ett snyggt garage :surprised:
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Gått lite segt på garage fronten men har fått upp mina LED ramper nu vilket jag tycker blev helt okay.
Gav riktigt bra lyse så nu är det dags för lite klinkers här näst!

11188463_10153553740325166_3617387902844351317_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Freco och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.