Aha, det förklarar saken! Jag skall inte ropa hej ännu, det kan visa sig att någon fönsterbåge bara är att ge upp (har ju 25 kvar), misstänker en båge som jag inte vill se :D

Men de andra har gått bra att rusta upp, dock använder jag inte någon gammeldags färg eller tänkande. Huset är som jag ser det redan "förstört" med -70 tals rusten så det är bättre att göra allt så bra som går med moderna medel men att behålla lite av den synliga "känslan".
 
31 bågar.. Höhö. Jag har 40. Även här i ett rent förskräckligt skick. Och 15 spräckta rutor.  :D Fast jag vet inte, det känns som en fördel med spräckta rutor, är ta mig fan lättare att byta rutor än att försöka få bort gammalt kitt, hehe. Men jag vägrar köpa nya fönster, det har blivit en principsak. Finsnickeri är ju typ det enda som är roligt. Med såg, elhyvel, bandslip, poluyretanlim och en jävla massa tvingar kan man nog lösa det mesta. En ny glasruta kostar ju 100 spänn så det är bara att slå sönder den för att spara tid och sen gå lös på trät. :)

Så kan det gå när man bor i ett hus där det bott en apatisk människa med psykiska problem i 30 år. Eftersatt underhåll är en mild beskrivning.
 
 
rättelse 31 fönster x 2 = antal bågar :)

Jo fönster känns inte så viktiga, vet att många tänker så. Nu är jag ju halvt miljöskadad tack vare far min är glasmästare, men med tanke på att bortåt 15-30% av värmeförlusterna kan ske genom fönstren så är underhållet viktigt av denna del likaså kan fönster snabbt börja läcka in otrevligheter i stommen i huset.

Men som sagt, nya fönster till 31 karmar var uteslutet (för stor investering) utan alternativet var bara att rusta fönsterna och sätta in energisparglas. Är snart klar med 14 fönster, 17 kvar :D

Vänl,,,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.