Jag klarar mig med elektrisk varmvattenberedare på 55 l. Fungerar utmärkt. När barn/barbarn kommer får de vänta 15 minuter mellan duscharna.

Badrum utan badkar.
 
A AG A skrev:
Det var väl just det jag sa. Att jag tyckte det verkade orimligt att använda en VVB till att värma huset.
Men, jag tycker också att det låter precis lika orimligt att föreslå en 200-liters VVB till en ensam äldre dam. Hur stor ska då en familj med 2-3 tonårsungar behöva.
Vi var tidigare 5 i familjen. 3 tonåringar. Har aldrig gjort av med 100 liter varmvatten. Varpå 75-100 liter kanske snarast vore att föreslå, om det även ska räcka för framtida folk i huset.
Allt är relativt, det var bara ett förslag på erat problem, att åtgärda så snabbt det går. Inte att värma ett hus med en VVB. Där har du missuppfattat det hela. Återigen en VVB på sidan om, sen vad för storlek ni väljer för damen, lägger jag mig inte i. Sen det med 100 eller 200 L är något som ni själva får ta ställning till om det ska vara för framtiden eller inte. Det finns 50 L VVB med om ni ska snåla på volymen och räcker nog till damen, men inte till en familj.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.