Men hur ser glopen ut? När man byter lampa i den, är då hela globen bortdragen?

Jag misstänker att det kan vara rätt enkelt att byta lamphållare till en dubbelisolerade.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
[bild]
:crysmile::rofl::p
Nu fotade jag inte mina grenkontakter på den tiden, så du får leva i ovisshet om jag hittar på eller inte. Sorry.

Nuförtiden fotar jag grenkontakterna. Åtminstone just i dag och just den här rackaren. Jag behövde akut fler eluttag för ett jobb ombord på en båt i Indonesien och fick den här av kaptenen. Kontakten är så smal att den passar både i jordade och ojordade uttag. Smidigt, men nog inte ok någonstans. Ingen aning om det finns någon tanke med färgerna, men hela eländet blir väldigt varm oavsett vad man stoppar i den. Den skulle funka för TS och är helt gratis att hämta.

Färgglad smal grenkontakt med fem uttag och strömbrytare, plats för jordade och ojordade stickproppar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hep Hep skrev:
Jag behövde akut fler eluttag för ett jobb ombord på en båt i Indonesien
Hep Hep skrev:
Den skulle funka för TS och är helt gratis att hämta.
Bjuder du på resan kan jag hämta den åt TS. :D
 
T Thomas_Blekinge skrev:
[bild]
Det där er en helt vanlig och korrekt ojordad grenkontakt. Det som diskuteras är grenkontakter där brunnarna är ojordade (och ej av typ europlug) men stickproppen passar i jordat uttag.
 
  • Gilla
elmont och 2 till
  • Laddar…
tommib
Nej, titta igen. Det är danska jordade uttag. Den där borde inte existera.

Iofs blir det fel åt "rätt håll" så att man kan använda jordad utrustning i ett ojordat rum, men ändå.

Danskjävlar!
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Nej, titta igen. Det är danska jordade uttag. Den där borde inte existera.

Iofs blir det fel åt "rätt håll" så att man kan använda jordad utrustning i ett ojordat rum, men ändå.

Danskjävlar!
Skarpsynt! Men som sagt, omvänt mot frågeställningen ovan. Måste ju dock vara ett mycket vanligt problem i danmark, så inte så märkligt att den finns.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Jag har flera såna 'adaptrar' hemma, men samtliga är hemmabyggda. Dock är det väl inte otroligt att någon sålde såna över disk på 80-talet? Allt brukar gå att köpa så länge det finns en marknad.
 
O Olle61 skrev:
Sätt i en 12V lampa och använd en nätadapter.
Smart, och det enda rimliga.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.