snuttjulle snuttjulle skrev:
Garanterat finns det ett lock på centralen som du byggt in. Och centralen vill helt säkert elfirman ha full tillgång till för att kunna öppna den och få plats att jobba i den. Om inte annat för att kunna säkerställa att inget brunnit upp inne i den.
Det går ju att flytta hela hyllan , det står på hjul :) Centralen är inte inbyggd, hyllan står bara framför. Locket har jag men det har aldrig suttit på, trasigt från början.
 
S SueCia skrev:
Att saker ”hoppar igång av sig själv” är inget du ska ta med en axelryckning. Du har en glappkontakt som kan börja brinna.

1 ta bort byrån och hela den där konstiga väggen så att man kommer åt som man ska.

2 beställ hem en elektriker och var beredd på att du behöver byta tråd då den där tråden är slut.

Det du kan göra för att hålla ner priset är att hitta alla dina vägguttag och inte ha möbler ivägen när elektrikern kommer.
jag tar nu för givet att du har sån där tråd i hela huset, det kan ju ha blivit utbytt på vissa ställen redan.
S SueCia skrev:
Att saker ”hoppar igång av sig själv” är inget du ska ta med en axelryckning. Du har en glappkontakt som kan börja brinna.
1 ta bort byrån och hela den där konstiga väggen så att man kommer åt som man ska.

2 beställ hem en elektriker och var beredd på att du behöver byta tråd då den där tråden är slut.

Det du kan göra för att hålla ner priset är att hitta alla dina vägguttag och inte ha möbler ivägen när elektrikern kommer.

jag tar nu för givet att du har sån där tråd i hela huset, det kan ju ha blivit utbytt på vissa ställen redan.
Det är bara i källaren vi inte har bytt. Jag har faktiskt försökt få hit en elektriker utan att lyckas, antar att det är brist på dom också liksom så många yrkesgrupper. Just nu kör jag med förlängningssladd till tvättmaskin m.m. Men bra råd att göra fritt där det ska jobbas :ok::ok::ok:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.