Samma här, finns även på Coop :D
Vilket kanske beror på att många här uppe har kvar och använder sina innanfönster.
Alla föll inte för perspektivfönstren på 60-talet som tur är.
 
Som vi ser finns det två skolor - de är bra genomgångna ovan så det finns inte mycket att tillägga om HUR man kan göra :)
Jag brukar förespråka de gamla metoderna (jmf pappersremsa ovan) men om man vill ha öppningsbara fönster så är det lite osmidigt med remsorna. Jag har använd silikonlist som är omegaformad (samma effekt som de andra som nämns ovan kan jag tro) vid de tillfällensa som fönstret skall kunna öppnas.

Kolla en intressant artikel http://www.bkl.lth.se/fileadmin/byggnadskonstruktion/publications/Report3055.pdf
på sidan 30 står om deras tätningsteknik för denna typ av fönster - det är på likvärdigt sätt jag gjort...
 
morsan morsan skrev:
Rullad fönstervadd (och ev några eterneller) litet glas med en gnutta svavelsyra i botten (för att ta upp ev fukt) och pappersremsor på insidan :)
Lägger vitmossa mellan fönstren. Den tar hand om all fukt. Och så är det fint också samt lite rönnbär som ståt i alusyrsyra.
 
Melma Melma skrev:
Lägger vitmossa mellan fönstren. Den tar hand om all fukt. Och så är det fint också samt lite rönnbär som ståt i alusyrsyra.
Fönsterlav är det väl man använder? Eller funkar det med vitmossa? Ser det inte skräpigt ut?
 
Man använder även bomull indränkt i något. Som kan ganeras med torkade blommor om man vill.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.