mexitegel skrev:
Vi har också inbyggnadsugn på ryggvänlig höjd en bit bort från spishällen (kanske 3 meter) och har inte uppleft några problem med ånga.

Vi har även diskmaskinen upphöjd vilket är helt suveränt. Framförallt så blir både ugn och diskmaskin automatisk barnsäkrade :)
lika bra att höja upp köket en halvmeter mä då så blir allt bra.
sen längre bort sänker man ner så man har en bänbkskiva i 90 höjd.
glöm ej överskåpen om ni e lite korta runt 160 för då når ni ej upp.
sänk ner överskåpen 20 cm över bänkskivan så man når, för att stå på en pall den gången man behöver e gö jobbigt, min farmor klarar ej gå upp på en pall...:D

skämt åsido: alltså man har olika smak men till en bra synpunkt är att ha mattillordningen under fläkten.
att behöva böja sig ner den gången pajen skall in å ut 1 gång knäcker väl inte ryggen på er.
att slänga skräp i diskbänkskåpet e mä jobbigt...

ash löjligt med ryggvänligt m.m.
då kan mandra denna tråden hur långt som helst med ryggont... kan komma me hur många jämförelser som helst....

mvh
estwing
 
Inbyggnadsugnarna har alltid fläkt, det är så vitt jag begriper inget man måste tänka på att köpa separat, men "estwing" har rätt i att det är värme som måste ut.

Jag trodde också det skulle bli knepigt med ett skafferi i hörnet, men det blev jättebra, särskilt eftersom det gör flera av överskåpen överflödiga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.