Lilly skrev:
Jag lyfter denna tråd, då vi nu äntligen har köpt hus (blev begagnat istället för nytt) och planerar för att bygga gärdesgård runt tomten till sommaren...

Fört undrar jag vart man kan beställa boken "Bygga Gärsgård" Av Sven-Allan Åberg. Hittar ingen stanns på Länsstyrelsen i Kronobergs hemsida... Är det någon som vet om den fortfarande går att beställa och om den fortfarande är gratis? Annars pris?

En annan fråga, är det någon här inne som känner till något företag som bygger gärdesgårdar i Kalmartrakterna?

Eller är det någon som har ytterligare tips på hur man själv kan göra gärdesgårdsstaket? Vi såg på det Äntligen Hemma där Martin Timell gjorde ett alternativ till de traditionella gärdesgårdarna. Är det någon som vet något ytterligare alternativ?

Vore tacksam för alla svar som vi kan tänkas få, eftersom vi känner att gärdesgård skulle passa så runt vårt hus som ligger lantligt med öppna landskap runt om....  :D
Jämtgärsgård
0687-40096 www.jamtgarsgard.se

Jobbar i hela Sverige...
Ett gäng är i Skåne just nu.
 
Jag funderar också på att prova på gärsgårdsbygge... Det här har jag hittat som stöd hittills:

- I SVTs Sommartorpet (2001) byggde Mathias gärsgård (finns på video också).
http://www.svt.se/sommartorpet2002/mathias_pgm10.html

- Har även hört om boken "Hägnader och stängsel i kulturlandskap" av J-E Gustafsson som sägs vara bra (ska nog ta en tur till biblioteket...).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.