13th Marine 13th Marine skrev:
Två? Så på snedden de står tar de ju tre. :rofl:
I Norrland är vi inte lika egoistiska som vissa sörlänningar. :p
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Alla Norrlänningar har ju släpvagn med skotrar med sig överallt (det är därför ingen i Norrland kan skaffa elbil. Någonsin), så det behövs minst fyra rutor.
 
  • Haha
13th Marine
  • Laddar…
A
är väl söder folk som har skotrarna på vagn..
norrlänningarna åker väl på skotern dit de ska... :thinking::thinking:
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Jahaa.. Då har jag missuppfattat hela elbilsdebatten.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
richardtenggren
H hapazard skrev:
För sent nu, men för andra som läser, det finns vaccin!

Milda och ovanliga biverkningar i förhållande till att vattkoppor och eventuella följdverkningar därvav + att du är skyddad mot bältros (som du bara får om du haft vattkoppor). Givet vaccin att ta!
Jo jag vet, vi hade tänkt ta det men ville avvakta utifall vaccinet skulle trigga vattkoppor som biverkning, men i efterhand hade det ju varit bättre :)

13th Marine 13th Marine skrev:
Ni menar till skillnad från förare av Tyska premiumbilar som knappt kan placera sin bil i en ruta? ;)
En vän som kör Porsche sa att han upplever problemet mer i sin Audi än någon av Porscharna, folk har väl lite insikt att inte ställa sig tätt intill en Porsche kanske. :p

Jag kör ju svensk traktor och Slovensk jeep, men ändå alltid rädd om mina saker :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Jahaa.. Då har jag missuppfattat hela elbilsdebatten.
Nä det är ju söderkisar som skall norrut med sina vrålåk..
norrlänningarna sitter på skotern... titt på och säg... sccjhhoooo.. dä åk en ti..
Sedan åker han till byaffären och köper kvarglömd brännvin...

Så nu har vi fått dagens fördomar:crysmile::crysmile:
 
useless useless skrev:
Alla Norrlänningar har ju släpvagn med skotrar med sig överallt (det är därför ingen i Norrland kan skaffa elbil. Någonsin),
Dumheter! Med ett rejält släp ryms även ett elverk bredvid skotrarna.
 
  • Haha
1
  • Laddar…
richardtenggren
Riktiga Norrlänningar kör väl pickup och sleddeck? ;)
 
A
GAAAAAAAAHHHH

När man vant sig vid 20-25 minus..
Och eldat...
Då kommer svalböleväder och ställ till det..
Nu blir det ju vägsalt på vägen.. Och säkert snart tö...

jävla kroppskondom och allt i skogen..
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Så länge rommen bränner är det inte totalt smakbortfall. Jag hade mitt förra veckan, dottern smittades. Men hennes covidtest var negativt, då är jag inte heller positiv.

Hon gjorde inte romdrinkar till oss utan the med ingefära, vitlök och lime. Ingefära tränger igenom allt!
Är du negativ för att dotterns prov var negativt? Eller missförstår jag ditt resonemang?
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vi vet att tar man två rutor minskar risken för dörrslag! :cool::crysmile:
Familjeparkering FTW!!! ;)
Få eller inga har med att göra hur jag identifierar mig på en parkering eller om barnen är med! :whistle:

Oftast brukar jag parkera bortanför kundvagnsbåsen, och där ställa mig lite lagomt snett. :oops:
Kör Hisingstillverkat, men tycker skador på bilen från andra suger...
 
  • Älska
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Så länge rommen bränner är det inte totalt smakbortfall. Jag hade mitt förra veckan, dottern smittades. Men hennes covidtest var negativt, då är jag inte heller positiv.

Hon gjorde inte romdrinkar till oss utan the med ingefära, vitlök och lime. Ingefära tränger igenom allt!
Jag tror det var småsår på tungan som gjorde att det brändes.. :rolleyes:
Har kokat ingefära, pressat hel lime och honung, brukar få det att släppa, kände dock ingen hetta från det igår.
Idag verkar de vara en bättre dag. :love:
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Inte corona? Smakbortfall är ju ett symptom.
Nej, bara hemsk mancold. Tankarna på lit de parade passerade huvudet upprepade gånger. ;)
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Har du testat dig? Själv är jag bokad för test imorgon, men har bara vanliga bonnförkylningssymptom. Testar man sig inte behöver man stanna hemma minst 7 dagar.
Testade mig i tisdags, tidigare var det ju tidsbokning sedan åka och få test genom bilrutan men de va fullt hela måndagen och kunde inte boka tisdagen... senare på kvällen när frun läste lite så stod längre ner på 1177 att tidsbokning övergått till drop-in from tisdagen, bara att åka dit hämta test och registrera själv.

Svar imorse, "bara" hemsk mansförkylning. :geek:
Kände tendenser av smak från gröten med lingonsylt och kaffe rann ner 2 koppar så med lite tur är toppen nådd nu.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Karlia
tveksamt tveksamt skrev:
Är du negativ för att dotterns prov var negativt? Eller missförstår jag ditt resonemang?
Eftersom jag bara träffade henne under några dagar är jag helt säker på att det var hon som smittade mig. Samma symtom, samma förlopp. Fast jag kan inte åka hem till min mamma för att bli ompysslad.

Så ja, är hon negativ så är jag det också.
 
wildeside
Alfredo Alfredo skrev:
Dumheter! Med ett rejält släp ryms även ett elverk bredvid skotrarna.
Finns ingen elbil som får dra rejäla släp typ totalvikt +2500kg.
Annars fungerar det ju som reservdunk för elbil att ha med sej ett elverk men det är väl inte riktigt miljövänlig eltillverkning.
Ett skapligt elverk suger i sej 12-16 liter i timmen, då kan man lika bra köra med ottomotor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.