Min helt privata spaning är att det är bilmärkesberoende. Audi- och BMW förare är klart överrepresenterade när det gäller att bränna på oavsett väderlek. Märkligt nog är det samma bilister som inte hittar blinkersen. Helljuset vet de var de har. Det blinkas ivrigt med det om man inte flyttar på sig snabbt nog...
Gaaaahhh!
 
  • Gilla
Bästerortarn och 7 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Vid noll sikt ser du väl knappast andra trafikanter så ditt påstående lämnar en del att önska 😎
Har du kört i en riktig snöstorm så är det inte många meter fri sikt. Jag har sett paragrafryttare blåsa förbi enligt skylt 😂
 
Fairlane
Skip6711 Skip6711 skrev:
Min helt privata spaning är att det är bilmärkesberoende. Audi- och BMW förare är klart överrepresenterade när det gäller att bränna på oavsett väderlek. Märkligt nog är det samma bilister som inte hittar blinkersen. Helljuset vet de var de har. Det blinkas ivrigt med det om man inte flyttar på sig snabbt nog...
Gaaaahhh!
Jag lägger mig gärna till Volvo XC60 där.
Iofs går det inte alltid fort, men det anpassas sällan efter väglag. 100 km/h på motorvägen i vänsterfil, oavsett om det är en fin sommardag eller snöoväder när annan trafik håller 40-50 km/h till höger.

Med tanke på att de fastnar i vänsterfil sådär sånha rjag dragit slutsatsen att de är väldigt tungstyrda, snudd på omöjligt att få se att styra in i högerfil förrän avfarten 100 km bort...
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har du kört i en riktig snöstorm så är det inte många meter fri sikt.
Kör man i Stockholmstrakten finns det ändå ingenting att se. Bäst att skynda sig förbi.
 
  • Gilla
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har du kört i en riktig snöstorm så är det inte många meter fri sikt. Jag har sett paragrafryttare blåsa förbi enligt skylt 😂
Och hur vet du att det inte vara är en av dina själsfränder på fartdåresidan?
 
  • Gilla
  • Älska
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Och hur vet du att det inte vara är en av dina själsfränder på fartdåresidan?
Det var en ung kvinna bakom ratten
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Fordonsdel i snö, med vätter, på gräsbevuxen mark. Kallt, vinter, utomhus, enstaka snöfläckar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gaaaahhh. Lite stressad så backas det en aning för långt och dragkroken glider fint under staketet...

Tur i oturen. I bilen låg garagedomkraften och i närheten en rejäl och platt sten. Så man kunde sätta den på gräset och ändå lyfta staketet en bit. Ut med lite luft i däcken och så gled bilen snällt ut.
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Ledsen
Nilstyko och 34 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
[bild]
Gaaaahhh. Lite stressad så backas det en aning för långt och dragkroken glider fint under staketet...

Tur i oturen. I bilen låg garagedomkraften och i närheten en rejäl och platt sten. Så man kunde sätta den på gräset och ändå lyfta staketet en bit. Ut med lite luft i däcken och så gled bilen snällt ut.
Haha, den var ju mer rolig än GAAAAHHHH
 
  • Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 7 till
  • Laddar…
Fairlane
Isakare Isakare skrev:
Haha, den var ju mer rolig än GAAAAHHHH
Ja när man var loss var det rätt kul. Tog kanske 5 minuter själv. Hade man varit två hade man varit loss direkt.

Paniken när man såg det var dock värre
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
[bild]
Gaaaahhh. Lite stressad så backas det en aning för långt och dragkroken glider fint under staketet...

Tur i oturen. I bilen låg garagedomkraften och i närheten en rejäl och platt sten. Så man kunde sätta den på gräset och ändå lyfta staketet en bit. Ut med lite luft i däcken och så gled bilen snällt ut.

För ett antal år sen fick jag och ett par kollegor hjälpa en tant som gjort samma sak på en parkering. Men istället för att fastna under ett räcke hade dragkroken fastnat under kofångaren på en annan bil...
 
  • Wow
  • Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
useless useless skrev:
För ett antal år sen fick jag och ett par kollegor hjälpa en tant som gjort samma sak på en parkering. Men istället för att fastna under ett räcke hade dragkroken fastnat under kofångaren på en annan bil...
Aj, det är värre
 
Appropå fortkörning, men tvärtom mot Gaaaaah.

Låg på E4 mot Linköping, 120 på 110 sträcka. Kommer ifatt en hantverkar buss, skall precis köra om. Ser en bil som kommer i vänsterfilen, liiite snabbare än jag. Så jag är snäll och väntar. Går ut direkt bakom den bilen.

Då ökar bussen farten, först lite så jag ökar också, varvid bussen plötsligt drar på max, och jag tänker vad f--n håller han på med. Så jag avbryter omkörningen. Då drar bussen på sina blåljus. killen jag släppte förbi blev stoppad....
 
  • Wow
  • Gilla
Dilato och 8 till
  • Laddar…
hsd
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om man ligger 30 över och sedan råkar överkompesera 5 km/h när man bromsar vid kamera för att sedan återgå till 30 över har jag inga problem med. Problemet är de som ligger på eller strax under hastighetsbegränsningen oberoende av sikt eller väglag.
Det förklarar bromsspår före kamerorna
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Då drar bussen på sina blåljus. killen jag släppte förbi blev stoppad....
Bra dag att köpa en lott! 😀
 
Jag råkade ut för nåt liknande en sen natt/tidig vardagsmorgon när jag hade jobbat extra. På väg ut på motorvägen får jag en stressad bilist bakom mig som drar iväg så fort han får chansen. Jag tänker att jag ska testa att haka på bara för skoj skull eftersom det ändå är helt tomt på trafik. Efter ett par kilometer i ganska hög fart kör vi om en lastbil och helt plötsligt har jag en polisbil med blåljus bakom mig som har dykt upp från ingenstans (Den måste ha kört 250++. Jag är helt säker på att det var helt tomt bakom mig när jag påbörjade omkörningen). Jag glider om lastbilen, lägger mig i högerfilen och förbereder an bra ursäkt... Polisbilen kör förbi mig och stoppar bilen framför.
 
  • Gilla
sinclairhacker och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.