13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAGH!
T ToRy skrev:
???

Vad är "Waaaagh!!" för något märkligt utrop? Det känner vi inte till. Du får starta en ny tråd om det där problemet, det här är GAAAAHHHH!!!-gruppen.
Splitter!
 
  • Haha
Davidbagare
  • Laddar…
Alltså jag skickade ett mail igår till Jämtkraft och frågade varför jag inte fått någon sms-avisering om pågående avbrott i min by som jag upptäckte av en slump för att mina kameror låg nere. Som en gammal kundservice-ninja blir man smått fascinerad/förfärad/irriterad över såna här svar:

E-postmeddelande, kundservice, svar, möjligt oförskämt tilltal, avbrottsavsiering ämne, kontaktuppgifter företag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Varför inte lite ödmjukt erkänna att driften missade att trycka iväg avisering till berörda kunder?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
fremax och 6 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Alltså jag skickade ett mail igår till Jämtkraft och frågade varför jag inte fått någon sms-avisering om pågående avbrott i min by som jag upptäckte av en slump för att mina kameror låg nere. Som en gammal kundservice-ninja blir man smått fascinerad/förfärad/irriterad över såna här svar:

[bild]

Varför inte lite ödmjukt erkänna att driften missade att trycka iväg avisering till berörda kunder?
Men va, på riktigt???
 
K Kirre2 skrev:
Men va, på riktigt???
Haha, inser nu att det inte var tillräckligt tydligt att "din gamla surkuk" var min maskning av mitt namn
 
  • Haha
  • Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Haha, inser nu att det inte var tillräckligt tydligt att "din gamla surkuk" var min maskning av mitt namn
Vilket antiklimax. Jag trodde det var underhållande Falling Down på kundservice. Besvikelsen. GAAAAHHHH!!!
 
  • Haha
  • Gilla
Igen och 8 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
inser nu att det inte var tillräckligt tydligt att "din gamla surkuk" var min maskning av mitt namn
Jo, det var det. Alla som inte såg det får vi lära lite grundläggande typografi och bara för att vi är onda – dålig kerning.
Tecknad bild: Två figurer framför "CITY OFFICES", en irriterad över dålig kerning. Text föreslår lära ut dålig kerning som hämnd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gaahhh!
 
  • Gilla
Igen och 5 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Alltså jag skickade ett mail igår till Jämtkraft och frågade varför jag inte fått någon sms-avisering om pågående avbrott i min by som jag upptäckte av en slump för att mina kameror låg nere. Som en gammal kundservice-ninja blir man smått fascinerad/förfärad/irriterad över såna här svar:

[bild]

Varför inte lite ödmjukt erkänna att driften missade att trycka iväg avisering till berörda kunder?
Gaaahh för personer som inte kan skilja på "är jag rädd" och "är jag rädd för".
 
  • Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
Gaahhh för byggfirman som tycker att det är ok att spackla remsa över 1cm springa utan att fylla i skarven eller fasa kanterna...
 
  • En person pekar på en vägg med en glasfiberförstärkningstejp som delvis är riven. Väggreparation eller renovering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Arg
  • Gilla
  • Ledsen
Igen och 6 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Gaahhh för byggfirman som tycker att det är ok att spackla remsa över 1cm springa utan att fylla i skarven eller fasa kanterna...
"Det där fixar målaren"

...vore egentligen en rolig egen tråd i stil med "värsta elkopplingen".
 
  • Gilla
  • Haha
Igen och 6 till
  • Laddar…
EddieHansson
Henningelvis Henningelvis skrev:
"Det där fixar målaren"

...vore egentligen en rolig egen tråd i stil med "värsta elkopplingen".
Målaren anser väl att det inte är dennes ansvar och spacklar på... :surprised:

Påpekade detta för målarfirman som förelår att man sätter upp mer skit för att dölja detta, istället för att göra om och göra rätt.... Så nu har jag kastat ut dom och gör rätt själv istället..


sa jag GAHHH, förresten !?
 
  • Ledsen
  • Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
Dessutom ska de använda pappremsa och inte glasfiber…
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
EddieHansson
mexitegel mexitegel skrev:
Dessutom ska de använda pappremsa och inte glasfiber…
Och de har glömt skruvar i den övre gipsskivan i Samtliga rum..... ‍(y)
 
  • Wow
  • Arg
Igen och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
mexitegel mexitegel skrev:
Dessutom ska de använda pappremsa och inte glasfiber…
Byggaren påstod att det är rätt att använda väv eftersom den övre skivan är målad. Jag har inte lyckats hitta någon sådan rekommendation. Någon som vet?

Kan ju säga att den inte satt speciellt hårt mot den övre skivan,..
 
3.5 Skarvremsa AMA Hus 14 LCS Till skarvspackling på gipsskivor ska alltid pappersremsa användas. Pappersremsan har en bredd av ca 50 mm och kan vara perforerad. Remsan ska ha de egenskaper som krävs enligt EN-13963:2005 för iläggning och armering av spackelfogen främst med avseende på brottstyrka och dimensionsstabilitet. Vid ett dragtest ska remsans vidhäftning mot underlaget vara så stark att den delaminerar. OBS att remsan har en fram och en baksida och


Ovanstående är saxat från YBG.

Googlar du skarvremsa på målad yta hittar du flera länkat till färgfabrikanter eller tillverkare av måleriverktyg, alla verkar peka på pappremsan.
 
  • Gilla
Igen och 4 till
  • Laddar…
Det går också att limma pappremsan mot underlaget med väv-/våtrumslim om man fyller fogen med spackel först. Då sitter remsan som berget (det är också lättare för mindre erfarna än att försöka spackla in remsan - läs mig :))
 
  • Gilla
Igen och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.