F fribygg skrev:
Bränsleförbrukningen?
Möjligen, men det uppväger definitivt inte alla nackdelar.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Gah!

Köpte snökedjor till snöslungan, 15 tum från biltema, då jag kommer hem märker jag att jag kollat för slarvigt. BT kedjan är för 15x6 tums däck, mina däck är 15x5 tum...
 
  • Arg
kashieda
  • Laddar…
S sunqan skrev:
jag har hört att mobilt bredband är överlägset tom fiber ju. det är INGEN som vill ha fiber.
Precis så, trådlöst är ju framtiden :)
 
Det riktigt fina med framtiden är att den aldrig är nu. Det finns alltså en teoretisk möjlighet att det blir bättre sen.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det riktigt fina med framtiden är att den aldrig är nu. Det finns alltså en teoretisk möjlighet att det blir bättre sen.
Tveksamt, framtiden var bättre förr ;)
 
Ja framtiden i back to the future var ganska nice. Antigravitationsteknologi och fusionsreaktorer för hushållsbehov. Allt för 7 år sen.
 
S sunqan skrev:
jag har hört att mobilt bredband är överlägset tom fiber ju. det är INGEN som vill ha fiber.
Ja, 5G är störande snabbt.

När det finns och fungerar.
Skärmdump av hastighetstest för mobil uppkoppling; visar nedladdning, uppladdning, svarstid, datum, och tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
galento och 2 till
  • Laddar…
Inget av detta kallar jag störande snabbt. ;)

Internetuppkopplingstest visar uppladdningshastighet och svarstid (latens) på svenska.
 
Jag skulle störa mig på den snabbheten.
 
Gaaaahhhh
Det snöar, är ca. 1cm på backen och folk kan inte köra bil längre...
Ligger mittemellan filer, kan inte hålla 50 osv...

Och dubbelgaaaaaahhhh.
Borlänge ligger bra till i skattetoppen i landet och snöröjningen är ett sådant skämt på mindre vägar, oroa er inte om ni ska upp till Sälen på RV70, den sköts men runtom i stan, herreminskapare...
 
  • Gilla
  • Ledsen
Wilhelm14 och 5 till
  • Laddar…
Ha! Då har du inte sett vad snösvängen kan ställa till med i Göteborg minsann, ibland tror jag det vore bättre de lät bli :seenoevil:.
 
  • Wow
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Ha! Då har du inte sett vad snösvängen kan ställa till med i Göteborg minsann, ibland tror jag det vore bättre de lät bli :seenoevil:.
Gaaaahhhh :cry:

Vi borde dock kunna bättre här uppe, 10mil från Vasaloppsmålet.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vi borde dock kunna bättre här uppe, 10mil från Vasaloppsmålet.
Men där försöker de väl BEHÅLLA snön så länge som möjligt…
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Men där försöker de väl BEHÅLLA snön så länge som möjligt…
Här är vi ett Vasalopp från målet och snön lämnas, på vägarna...:(
 
  • Ledsen
Fotografen
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Här är vi ett Vasalopp från målet och snön lämnas, på vägarna...:(
Den typen av problem brukar väl drabba "alla" kommuner med en obalans mellan utsocknes friridshusägare och fastboende, där skatteunderlaget inte räcker. Det borde ha blivit bättre iom att fastighetsavgiften är kommunal, men...

Att vägar som rv70 är bättre snöröjd borde bero på att det inte är kommunen som är väghållare :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.