M Myckling skrev:
Jag fick lära mig att man kör om snabbt och effektivt men idag segar sig folk förbi så de knappt hinner förbi medan det är dubbelfil.
Fast man får fortfarande inte köra över hastighetsbegränsningen. Det som stör är ju de som sänker hastigheten när det blir enfiligt för att de tycker det känns smalt. Jag använder farthållaren, sätter den på gällande hastighetsbegränsning (kalibrerad med GPS, så tex 107 på 100-väg) och låter den gå. Men man får stänga av den på enfiligt eftersom det alltid är någon som kör långsammare. Sedan segar man sig som du säger förbi på tvåfiligt, samtidigt som man irriterar sig på galningarna som drar förbi i 180, oftast norrmän.
 
  • Gilla
Kirre2 och 4 till
  • Laddar…
C
DennisCA DennisCA skrev:
Jag kan inte längre ta kontakt med någon säljare utan att ange bankid eller svenskt telefonnummer.
BankID och svenskt telefonnummer till och med. Så var det iallafall för mig. När man svarat på engångskoden på sms är man i nästa steg tvungen att identifiera sig med BankID. :surprised:
 
Jävligt störande, ville köpa två böcker om C men får inte ens tag i han...
 
P Pappa1986 skrev:
Nu börjar ångesten smyga sig på, 4 dagar sen ska vi till Ge-kås.........
Humoristisk jämförelse av trädgårdsvattning som leder till översvämning två veckor senare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
fremax och 13 till
  • Laddar…
Gaaaaaah när man betalar sin parkeringsavgift i parkeringshus i Stockholm och får böter ändå... Tydligen måste man välja rätt bil i appen :rolleyes: antar att det är ett ilandsproblem och att parkeringsbolaget har mer nytta av dessa 900 kr än jag :cry:
 
  • Ledsen
  • Arg
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
I Ingenjör Jesper skrev:
Gaaaaaah när man betalar sin parkeringsavgift i parkeringshus i Stockholm och får böter ändå... Tydligen måste man välja rätt bil i appen :rolleyes: antar att det är ett ilandsproblem och att parkeringsbolaget har mer nytta av dessa 900 kr än jag :cry:
Mm. Ännu mer pinigt när nan stått och surrat med pvakterna, för att sen få hjärnsläpp.
Men det är bara att bita i det sura äpplet, kan ju inte gärna skylla på nån annan.

Det lär dock finnas folk som lyckats få den förhöjda avgiften återbetald i såna.lägen.
 
Lagt timmar på att konfigurera ungarnas nya Playstation 5 med föräldrakonfigurering hit och dit. Och så visar det sig att det inte går att spela Fifa23. För de är för unga för att spela online enligt Playstation! What?
Är det inte därför man har föräldrakontroller? För att föräldrarna ska kunna styra sånt?

Nu fixk jag lägga ytterligare tid på att ta bort de nya kontona. Skapade nya konton där jag ändrade åldern till 13 år som var minimiålder för onlinespel. GHAAAA!!! Funkar inte ändå..
Får göra om allt igen... Varför ha föräldrakontroller när det ändå inte är föräldrarna som får bestämma?
GHAAAA!! Nu får jag ta bort dessa konton igen och skapa nya. Blir 18+ konton nu och så får jag lära barnen vad riktig föräldrakontroll är istället..
 
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
hsd
Du måste väl ange ett giltigt kortnummer åxå ;)
 
hsd hsd skrev:
Du måste väl ange ett giltigt kortnummer åxå ;)
Det slapp jag som tur var..
 
S StevieGee skrev:
Lagt timmar på att konfigurera ungarnas nya Playstation 5 med föräldrakonfigurering hit och dit. Och så visar det sig att det inte går att spela Fifa23. För de är för unga för att spela online enligt Playstation! What?
Är det inte därför man har föräldrakontroller? För att föräldrarna ska kunna styra sånt?

Nu fixk jag lägga ytterligare tid på att ta bort de nya kontona. Skapade nya konton där jag ändrade åldern till 13 år som var minimiålder för onlinespel. GHAAAA!!! Funkar inte ändå..
Får göra om allt igen... Varför ha föräldrakontroller när det ändå inte är föräldrarna som får bestämma?
GHAAAA!! Nu får jag ta bort dessa konton igen och skapa nya. Blir 18+ konton nu och så får jag lära barnen vad riktig föräldrakontroll är istället..
Klart fall av missriktad välvilja. Onlinespel13+,spelet i sig15+ eller 18+. I länder där gränsen är hård måste de säkra upp så att telningarna inte kan spela spel de inte får spela. I sverige är det väl bara.en rekommendation och upp till föräldrarna, så länge spelandet görs härifrån...
 
Gaaaahhhh
När Viaplay kraschar mitt i finalerna i Tour de Ski... :rolleyes:

Bilden åter nu men...
 
Dubbel Gaaaahhhh!
Fick lov att se finalerna i sprinten på telefon då Viaplay appen i tvn oskadade packade ihop, funkar så klart nu igen...:rolleyes:

Och vilket upplopp av Maja! :love:
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Gaaaahhhh!!!!
En Timma innan vi ska iväg på Nyårsfirande, så har sonen otur att få en kraftig migrän attack, så vi får ställa in & bli hemma ist.
Här står vi nu med frugans nygjorda 10st Dajm pannacottor och 5 påsar snacks som vi skulle ha med oss:(
(Som tur är har vi en bit oxfilé hemma att grilla till varmrätten & får tina upp räkor till en toast skagen.)
 
  • Ledsen
sunqan och 6 till
  • Laddar…
Patrik440
Bilinstrumentbräda vid natt, varningslampor tända, behov av service, hastighetsmätare, lågt bränsle, körsträcka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på en elektrisk kontakt och rostig kabel i ett fordon, möjligt skadat kablage, smutsigt och slitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
Jan Olov Gustafsson och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
Roga1337 Roga1337 skrev:
Gaaaahhhh!!!!
En Timma innan vi ska iväg på Nyårsfirande, så har sonen otur att få en kraftig migrän attack, så vi får ställa in & bli hemma ist.
Här står vi nu med frugans nygjorda 10st Dajm pannacottor och 5 påsar snacks som vi skulle ha med oss:(
(Som tur är har vi en bit oxfilé hemma att grilla till varmrätten & får tina upp räkor till en toast skagen.)
Fan för migrän, har han nå bra medicin?
Imigran nässpray brukar hjälpa bäst och snabbast för mig, men smakar förjävligt om det rinner ner i svalget… :sick:
 
  • Gilla
  • Ledsen
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.