A Anaii skrev:
Det påståendet är grovt generaliserat. För det första förutsätter du att man använder en ett lagrignsmedia som använder relationstabeller men även där finns det stora vinningar med överlagring. Att låta ett subsystem endast ha tillgång till och jobba med sitt eget subset av data är ofta bra både för prestanda och säkerhet.
Drar man det till sin spets så har man en micro service arkitektur (men det har sina egna problem och jag kan tycka är att gå lite långt för de flesta system).
Då har du missuppfattat både vad jag skrev och vad han har för problem.
 
Gaaaahhh
Glöm inte stänga locket på nebulisatorn när du inhalerar antibiotika!!
Rökdeckarn gick igång kl 23, verisure ringde, jag sa att det inte brann, men hur fan får man tyst på skiten. Hans förslag hjälpte inte, så jag fick ringa efter min tant och be henne komma hem och ta ner brandvarnarn.
Dan efter konstaterade jag att skiten pajjat (hade väl kläggat igen), s nu väntar jag på en ny deckare från alert alarm.

Och min tinnitus blev värre, 20 minuter i djävulskt pipande
 
  • Ledsen
Kramla och 1 till
  • Laddar…
engs
M Myckling skrev:
Skulle vara intressant att veta om testresultaten visar på tre olika personligheter. :D
Om det är sådana där "färgtester" a´lá bondfångaren Thomas Erikson, eller varianter på dessa. Har de bevisats vara helt ovetenskapliga. Skulle inte vilja jobba på en arbetsplats som anställer med dessa som grund.
 
  • Gilla
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
Gaaaahhhh
Man i badbyxor nära hink, kvinna i solstol, ser ut som ett prank, gräsmatta, blommor, utomhus, dagsljus, Facebook skärmdump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har blivit bannad från Messenger.... :rolleyes::oops::thinking:
Utan att ha en aning om vad som ansetts som brott mot communityregler..
 
Hon är från Ukraina, han ryss.
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hon är från Ukraina, han ryss.
Jag fick den till mig så jag är helt oskyldig..
Alla konversationer blockade.

Ja tydligen kan jag inte ens gilla ett inlägg, väldans imponerande...
Skärmdump av Facebook, kontobegränsningsmeddelande på grund av regelbrott.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Gaaaahhh när man lämnar in värstinglaggen på slipning och de inte hänger kanterna :mad:.
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
GAAAAHHHH….
Kattskrället kommer in med en livs levande skogsmus, släpper ut den i vardagsrummet varpå den springer in under sockeln på bokhyllan med hela sambons studentlitteratur…
 
  • Wow
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
GAAAAHHHH….
Kattskrället kommer in med en livs levande skogsmus, släpper ut den i vardagsrummet varpå den springer in under sockeln på bokhyllan med hela sambons studentlitteratur…
Det är därför man inte har kattlucka. Vi släpper bara in katten om hon inte har nån lekkamrat med sig.
 
B b8q skrev:
Det är därför man inte har kattlucka. Vi släpper bara in katten om hon inte har nån lekkamrat med sig.
Klart man ska ha kattlucka så katten kan komma och gå som den vill. Viss förståelse om man är utan ifall man ger den tillgång till mat och vatten ute
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Oftast är det dekonstruerade möss man hittar, men denna skrek och pep. Nåja, nu är frågan om man åtgärdar det säkert eller kreativt. Har en idé om att lyfta bokhyllan från golvet med kofot och träkilar istället för att lyfta ut alla välsorterade böcker. Musen har jag döpt till Billy.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Oftast är det dekonstruerade möss man hittar, men denna skrek och pep. Nåja, nu är frågan om man åtgärdar det säkert eller kreativt. Har en idé om att lyfta bokhyllan från golvet med kofot och träkilar istället för att lyfta ut alla välsorterade böcker. Musen har jag döpt till Billy.
Sätt ut några fällor bara, de eller katten tar musen på någon dag.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Pillade ut den med en linjal, sen var det några varv Indy 500 i vardagsrummet. Långa depåstopp bakom soffan. Till slut hamnade ekipagen i tamburen och då öppnade vi dörren. Mållinjen passerades av vinnaren Billy, förlorarna fick tröstäta frukostmaten.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Dilato och 12 till
  • Laddar…
engs
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
GAAAAHHHH….
Kattskrället kommer in med en livs levande skogsmus, släpper ut den i vardagsrummet varpå den springer in under sockeln på bokhyllan med hela sambons studentlitteratur…
Trodde det var makens hemliga konto, tills jag kom till studentlitteratur. Pianot var det här. Och det väger ca 350 kilo elelr nåt så det flyttar man inte på. Två döttrar, två hundar och en katt försökte hjälpa till. Efter någon minut fick han dock tag på den igen och gick ut och åt upp den.
 
  • Gilla
pjgb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.