A
H Hallerudsbo skrev:
Vad för pris har du nu, vad för pris räknar du med?
Bästa som jag hittat är 579 kr för en stor burk vit väggfärg men hoppas komma ner till under 400kr. Men svårt för er alla att ta ställning till något som är ganska ovisst gissar jag. Ska höra runt lite och återkomma med något mer konkret hoppas jag. Nog lättare att börja det hållet :)
 
JonesMK skrev:
Bästa som jag hittat är 579 kr för en stor burk vit väggfärg men hoppas komma ner till under 400kr. Men svårt för er alla att ta ställning till något som är ganska ovisst gissar jag. Ska höra runt lite och återkomma med något mer konkret hoppas jag. Nog lättare att börja det hållet :)
Vad för färg mer exakt hittade du för 579kr/10l?
Tror mer att om du ska fynda så ska du hitta tillfälliga kampanjer hos de större byggvaruhusen, alternativt be om en offert på ett köptillfälle för all färg du behöver.
 
A
P PatrikJo skrev:
Men anledningen till att målaren får bra priser är ju att han köper stora mängder på en gång, så att säljaren slipper administration. Nu vill du få ett bra pris, men säljaren ska ändå administrera småköp till kunder i hela landet. Vad tjänar säljaren på att gå med på en sådan deal?
Det har du förstås rätt i! Så bättre pris än målare är orealistiskt men går ju fortfarande att göra mycket på dagens konsumentpriser med det här upplägget tänker jag ödmjukt?
 
Robert63 Robert63 skrev:
Billig och bra färg som jag målat mycket med är Byggmax Midum.
Håller med, för priset är den bra. Är jag nära en Byggmax och inte orkar åka till min vanliga butik så tar jag den. Målarna klagar inte på den. Hornbachs "mellanklass" färg är också helt ok. Bara man undviker det billigaste "vita vattnet" .

PS Jag har 40% rabatt på Flugger, och då är jag inte ens målare. Tror de flesta kan få det om de har en firma med någon fastighetsrelaterad verksamhet.
 
  • Gilla
Robert63 och 1 till
  • Laddar…
Jag har använt Beckers som första strykning för att hitta vad som behöver förbättras och justeringar innan slutstrykning med den färg jag vill använda som ytskikt. Ingen större idé att lägga ned tid för att spara ett par hundra för ett par burkar färg.
 
A
Hörde av mig till några färghandlaren idag och förklarade upplägget. Bästa budet som jag fick var på en Gjöco Proff 07 vit väggfärg för 479 kr för en nio litersburk. Norsk proffsfärg som har gott renommé bland yrkesmålare som jag förstått det.

Dock en mindre butik som inte säljer via nätet så det var oklart hur frakt hanteras. Priset som angavs var det som kunde ges oavsett om man köper en eller flera burkar men det antyddes att priset kunde bli bättre vid en större order. Skicka PM de som är intresserade :)
 
Redigerat:
A
I InsidersUnited skrev:
Håller med, för priset är den bra. Är jag nära en Byggmax och inte orkar åka till min vanliga butik så tar jag den. Målarna klagar inte på den. Hornbachs "mellanklass" färg är också helt ok. Bara man undviker det billigaste "vita vattnet" .

PS Jag har 40% rabatt på Flugger, och då är jag inte ens målare. Tror de flesta kan få det om de har en firma med någon fastighetsrelaterad verksamhet.
Får man lov att fråga vad du får betala för en 10 liters burk vit väggfärg hos Flügger med 40 % rabatt?
 
A
P Pon skrev:
Vad för färg mer exakt hittade du för 579kr/10l?
Tror mer att om du ska fynda så ska du hitta tillfälliga kampanjer hos de större byggvaruhusen, alternativt be om en offert på ett köptillfälle för all färg du behöver.
Det var en Nordsjö
 
  • Gilla
Pon
  • Laddar…
JonesMK skrev:
Det var en Nordsjö
Jo ok, men Nordsjö har flera matt 7 väggfärg med skiftande kvalitet, kommer du ihåg vilken det var?
Skulle vara bra om ni andra som tippsar om färg talar om vilken det faktiskt är, det skiljer i serierna.
 
A
P Pon skrev:
Jo ok, men Nordsjö har flera matt 7 väggfärg med skiftande kvalitet, kommer du ihåg vilken det var?
Skulle vara bra om ni andra som tippsar om färg talar om vilken det faktiskt är, det skiljer i serierna.
Jaha ok det var en Nordsjö Original Väggfärg matt 7 :)
 
  • Gilla
Pon
  • Laddar…
A
R Robert-san01 skrev:
Jag köpte 12l Becker 7+ på Bauhaus för 679.

Bor du i Örebro och vill ha antikvitt är troligen detta svårslaget.

[länk]
Bra pris men det var billigare literpris på Gjöcon som jag fick av handlaren.
 
JonesMK skrev:
Bra pris men det var billigare literpris på Gjöcon som jag fick av handlaren.
Billigare än 339kr för 12l?

Har ingen erfarenhet av Gjöcon. Beckers + är dock riktigt bra och det räcker med 2 rollningar vått i vått för full täckning. Den är också tvättbar.
 
JonesMK skrev:
Får man lov att fråga vad du får betala för en 10 liters burk vit väggfärg hos Flügger med 40 % rabatt?
Sist var det 1250/spann(glans7) sedan -40% på det. Så det är väl som vanligt dvs höga priser i butik och stora rabatter till de med konto... Men färgen är bra.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.