Är det något som klippo har och haft stora problem med de sista åren är det just drivningen. Håller just nu på med en klippo Pro cobra som trots uppgradering och byte av hela transmissionen fortfarande låser sig i drivningen..
 
Då ska man mao inte ha vare sig stiga eller klippo...

Kanske är lika bra att köpa sig en skitklippare och byta efter varje säsong.
 
Kan väl säga att vi har väldigt lite problem med drivningen på Stiga. Något händer väl alltid men det kvittar ju vilket märke eller modell man köper.. Toro tex har ju oxå haft ett par modeller som bråkat lite med drivningen men som blivit åtgärdade. Då tycker jag det är lika viktigt hur leverantören åtgärdar eventuella brister så det inte blir som med tex klippo som vi hållt på med i flera år.
 
Jag och svärfar köpte varsin likadan stiga pro ungf samtidigt. Vi har nu tillsammans bytt 5 vinkelväxlar. Så vi är absolut inte imponerad av kvalitén så här långt.
Såg att Honda kör med 5 års garanti. Kanske får bli en sådan.
 
Om hela transmissionen är bytt och det forfarande inte funkar bör det vara felaktigt monterat eller injusterat gissar jag. Har sen 2 år en klippo sh nånting har funkat toppen hittils men har ju inte gått så många timmar än.
 
Om det är våra stiga-klippare du tänker på så är det själva vinkelväxeln som havererar.
 
Nej menade ett tidigare inlägg om klippo som inte funkade ok trots utbytt transmission men missade att citera.
 
Klippon jag köpte heter visst Pro21 SH och den verkar ha lite annorlunda drift än Cometen kanske är bättre eller sämre ? Köpte en med Honda motor för dom brukar vara bra även om briggs också håller i evighet. Anledningen att jag inte köpte en Honda klippare är enbart att dom inte finns med framhjuls drift vilket var ett måste för mig annars hade det blivit en sån.
 
  • Gilla
Gonn
  • Laddar…
De nyare Pro 21 har en helt annan drivning än cometen och har funderat bra.
 
Vilken tur att jag köpte en sån då :) Hur som helst har den funkat helt ok hittills men det tror jag nog vilket skitmärke som helst hade gjort för 2 år bör väl det mesta funka men vi får sen om kanske 8 år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.