Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
5-6pall / år, köper på kampanj och betalar ungefär 2100kr/pall(52säck).

Har gjort mig ett excelldockument där jag kan mata in en elförbrukning och så räknar dockumentet ut kostnaden för varje rad på elräkningen.

Skulle ta 15+ år innan värmepumpen ens började spara några pengar, ännu längre tid efter att jag satt in luft-luft (primärt för att kunna kyla på sommaren).

Min panna fungerar klockrent, så sålänge jag inte behöver kasta ut hela installatationen pga haveri så är det pellets som gäller.
Hur hittar du så billig pellets? Vi betalar ca 3 000 per pall :O
 
  • Gilla
Kjular
  • Laddar…
P Petra_H skrev:
Hur hittar du så billig pellets? Vi betalar ca 3 000 per pall :O
2500 var det visst, jag hade fått det om bakfoten :)
 
Glöm inte räkna till ett ventilationssystem om huset har självdrag.
Draget upphör när man slutar elda.
FTX är lämpligast om man inte vill ventilera ut vinsten.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
P Petra_H skrev:
Hur hittar du så billig pellets? Vi betalar ca 3 000 per pall :O
Jula är inne på tredje månaden med 2200kr (minus ca 57kr som man får tillbaka i form av bonus). Ett par gånger om året kan man få det lite billigare om man min/maxar lite, 40,38kr per säck istället för 41,2 som det är nu.

Kring jul var bauhaus nere på 40kr per säck men har ingen butik i närheten och frakten var på 300kr.

Tar ett par minuter från jobbet till Jula och köra hem en pall kostar några kronor extra så betala för hemkörning är inte aktuellt för mig.
 
Hur blev det? Byte du till luft/vatten pump till slut? Skulle vara kul att höra hur det blev efter de skenade elpriserna och pellets priserna :)
 
  • Gilla
Jimmy Jumper
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.