É
J jonaserik skrev:
Du hittade rätt, det var jag menade med små knep. det går även att koppla in sig på säkerhetsventilen och lyfta lite på så går vattnet in. läcker i hålet, då är antingen bollen ( backventilen ) dålig eller skit i den, finns ingen genväg, bara dra upp ejektorn. Har en ejektor liggandes som ska fungera. Inte säker men tror inte att det går att köpa lösa delar.
Det är ett hål i slangen några decimeter ner i borrhålet. Jag försökte laga för knappt 2 år sen men tror inte det blev bra, så misstänker det är där det rinner ut. Eftersom jag får kommunalt nu i höst så försöker jag bara hålla ut tills dess. Sen ska pumpen kastas och borrhålet fyllas igen.
 
J jonaserik skrev:

Dilato har du blockat PM​

Inte vad jag vet?
EDIT:
Alltså, vad är detta?
Inställningsgränssnitt, text "Skicka meddelanden till dig:", dropdown-menyn visar "Bara jag".
Ändrat..
 
Redigerat:
É ÉlPon skrev:
borrhålet fyllas igen.
Varför fylla hålet, du har en tomt som kanske behöver vatten när det är tort, hissa upp till läckan och skarva i en bit med tex PRK, lite dyra men håller bra om dom dras till botten och hylsa i. Inget kul för plånboken att vattna för kanske 20 kr 3m.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
É
Borrhålet är mitt i min tillbyggnads platta, jag gjöt in brunnen så jag kunde komma igång. Blir lite konstigt ha den kvar.
Hade den vart ute på tomten så absolut.

Gamla tidningsurklipp under trasig betong i ett stökigt, dammigt utrymme med byggmaterial och sladdar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Garagegolv med spillror, isolering, brädor, cykelpedal och delar av cykel, tidningspapper. Oordnat och stökigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J jonaserik skrev:
Varför fylla hålet, du har en tomt som kanske behöver vatten när det är tort, hissa upp till läckan och skarva i en bit med tex PRK, lite dyra men håller bra om dom dras till botten och hylsa i. Inget kul för plånboken att vattna för kanske 20 kr 3m.
 
É
Ganska ovanligt tror jag 🙂
Betongplatta med skuggor, omliggande natur, konstruktionstillbehör, soligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.