E Erik Svensson2108 skrev:
Kranarna har stått öppna sen vattnet försvann och trycket på 3.8 förändras inte.
Manometern rörs sig inte, då är det nog så att den kan ha fryst sönder och något annat med kanske, har du inte rörkunskaper så blir det nog en röris till at ordna till det.
 
E Erik Svensson2108 skrev:
På "redskapet" står det OPEN och SHUT, ingen aning om hur det passar in i sammanhanget.
Många bilder på rör, kopplingar, kranar och mycket annat. Dock inte en enda på pumpen, vilket är det intressanta. Ingen kan allt, så jag förstår om det inte är så lätt. Men för att kunna hjälpa med vart man ska fylla vatten. Eller om det ens ska fyllas med vatten, måste du försöka fota den.
Du säger att pumpen låter när du spolar. Är det inte bara tryckvakten som slår till, och ifrån?
 
Hallå igen. Äventyret går vidare med att försöka hitta brunnen... Bredvid trekammarbrunnen ligger slutet på en kabel upprullad under en hink, inslaget i plastpåsar. Och rätt nära finns en brunnsliknande sak som jag är osäker på om den tillhör 3-kammarbrunnen eller om det är min vattenbrunn? Betonbrunn med lock i skogen, blå hink och en kabel inslagen i plastpåsar på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Öppning av en brunnskammare med en kabel som hänger ner i vatten, omgiven av en grön plastkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den brunnen och ev en pump i, är för att pump från trekammarbrunnen till en infiltration, som ligger långt bort eller högre än din 3-kammare
 
Det här är det enda jag hittar men den sitter över var jag tror avloppsröret går och rätt nära huset, så jag antar att det inte har med vattnet att göra. Blir till att köpa en metalldetektor o leta brunn? Gul och grå handtaget som sticker upp från marken på en mörk och grön yta, troligtvis något underjordiskt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.