Varför skaffar du inte några dunkar Agrol till nu när du börjat med den?
Inte för att det är troligt men att blanda med de VVS-produkter du länkar till kanske ger reaktioner mellan deras olika tillsatser, att hålla sig till vanlig "kylarglykol" eliminerar det.
 
jo jag tänkte köra samma, på Granngården sa dom att dom inte sålde mycket av det så ska jag ha mer får jag beställa. Jag har inte haft i ngt ännu då jag bara hade 2 dunkar, behöver 3 till. Tänkte lämna tillbaka dom om jag hittar nåt som är mer lämpligt än Agrols. Unipak eller Glytherm verkar ju vara anpassat för syftet, men frågan är vad det är för skillnad dem emellan, kanske e samma propylenglykol som Agrol
 
I ditt fall är nog alla lika lämpliga så priset kan ju få avgöra. I grunden samma produkt men den för solanläggningar har säkert tillsatser för att tåla höga temperaturer och Unipak mer inriktat mot korrosion men det är ju inget problem i ett litet slutet värmesystem. Annars får du sätta till lite Hydrazin. :)
 
aha vad är Hydrazin för något? :)
 
Ett dumt skämt från min sida, jag kom att tänka på alla trådar asbest, dolda fel, stämning hit och dit osv som ibland så tråkigt översvämmar här på forumet. Lite av detta i systemet så kan det sk rättsmaskineriet ha sin stilla gång i alla avseenden. (Det är ett ytterst effektivt ämne som förr användes i större tex hetvattensystem, tyvärr mycket farligt och med rätta förjudet av bla arbetsmiljöskäl.) Så bortse från det.
 
stiga_villa skrev:
aha vad är Hydrazin för något? :)
Inget du vill hantera hemma i huset kan jag lova dig.......mycket giftigt, reaktivt och har mycket märkliga egenheter som man inte vill brottas med i hemmet. Leta så hittar du nog massor om olyckor i bla försvaret utomlands där man bla använder det i torpeder och inom flyget.
 
Fick tag på altech propylenglykol 20 hos Dahl vilket är deras eget märke. Kan jag blanda det med Agrol mpg? Kanske är dumt att blanda? Altech 20 är transparent vilket är mindre bra. Finns det nåt spårmedel man kan blanda i? Blandar jag med Agrol så blir det ju grönt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.